Julhandel utan plånbok- eller pengar.

Idag gav min snälla sambo mig sovmorgon medans han var ute och traskade med vår galna hund i 8 minusgrader. Hennes galenskap verkar bara bli värre ju lägre kvicksilvret sjunker. Jag låg kvar under duntäcket och försökte få luft, men icke. Jag var tvungen att kapitulera inför nässprayet, för 10:e gången den natten. Det verkar som att mitt immunförsvar har åkt fritt fall sen jag fick en bulle i ugnen. Jag tror det är 4:e gången jag är förkyld i höst vilket är ungefär vad jag brukar klara av på en 10-års period i vanliga fall. Stackars, stackars mig.

Sen åkte jag och Oscar ner på stan en sväng, nöjda med att vi visste precis vad vi skulle ha så det skulle gå fort i julhysterin. Det visade sig att vi hade huvudet under armen båda två. Först in på HM och prova mamma byxor. Mina vanliga byxor har börjat glida ner när jag rör mig. Varken praktiskt eller snyggt. Hittade vad jag skulle ha och var omåttligt nöjd över att jag för en gångs skull kommit ihåg rabattkupongen. Ställde mig i kön och började rota i väskan efter plånboken. Tittade upp på Oscar med oro i blicken, -Ehh, jag tror jag har glömt min plånbok hemma... Oscar himlade med ögonen, märkbart trött på sin förvirrade sambo. Han drog fram sin plånbok, men se det gick inte att använda rabattkupongen utan HM kortet (som låg i min plånbok- hemma). Det var bara att hänga undan kläderna och lomma vidare.

Snabbt in i nästa affär, skickligt kryssande miljarder av stressade människor. Roffade åt oss vad vi skulle ha, det gick ju ganska snabbt det här trots allt. Framme vid kassan skall Oscar betala, -Köp medges ej, säger kassören med bister min. En högröd Oscar får lämna affären utan kasse, men med en hånleende sambo en meter bakom. Jag kanske inte har koll på var jag har min plånbok, men jag vet i alla fall vad jag har i den!!

Det var bara att åka hem och hämta min plånbok, gå samma runda en gång till och lösa ut alla varorna. Plötsligt var det hela inte så snabbt avklarat ändå. Så det kan bli.

Kommentarer
Postat av: Nina

HAHAHAHAHHA fan va skööön du är. Så jävla ROLIG är du. Hahahha

Men va pinsamt för O...

2009-12-19 @ 10:00:58
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Oscar

Jag vill bara förtydliga en liten detalj! Det var ju som så att jag fick ut pengar i automaten så jag tycker inte att det var så pinsamt.... eller jo de va de!

2009-12-19 @ 12:07:44
Postat av: Linnea

Hade velat vara en fluga på väggen, Oscar är ju verkligen roligast i världen när han skäms...



Saknar er!!

2009-12-19 @ 13:47:16
Postat av: Agneta olin

Har också varit en tur till stan idag. Mycket folk men vi klarade av allt vi skulle göra t o m en fika på g:a apoteket ett väldigt mysigt ställe. Så nu ska jag slå in min egen julklapp som pappa köpt idag. (var ju tvungen att prova så det passade). Stackars Oscar, inte kul när inte korten funkar. V du måste vara släkt med din pappa, han är också lite glömsk ibland. Kram

2009-12-19 @ 16:18:29
Postat av: Sara

åh... kära jesanes.. det är i sanning synd om dig. Hoppas du håller dig till sängs, så skör som du nu är och i ditt tillstånd. Så genant för er båda i butiken. Det var oförnuftigt av din tilltänkta att inte vara mer förutseende.



God jul på er båda kram Sara



(nä jag har inte alls läst Stolthet och fördom nyligen haha)

2009-12-20 @ 20:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0