Utställning i Sthlm

Idag har jag och Aska varit på utställning i Stockholm, eller i Älvsjä på stockholmsmässan närmare bestämt. Det var galet mycket hundar och folk överallt. Askas uppfödare Susanne fick den stora äran att visa Aska idag, jag har ju lite besvär med foglossningar och är inte direkt graciös när jag skall försöka springa. Idag fick Aska en 1:a och hederspris, det får man ju vara nöjd med. Två av Askas kullsyskon var också med och dom uppförde sig fint dom också. Nu lär det inte bli några mer utställningar på ett tag, vi har lite annat att stå i...

Tjusig flicka.

Oscar jobbar, djupt bedrövad över att han missade utställningen idag. Jag vet att jag kommer få skäll när han kommer hem ikväll. Mina klåfingriga fingrar råkade nämligen lägga beslag på både mina och hans nycklar innan jag åkte till Sthlm imorse. Hoppsan. Igen. Jag hoppades hela vägen från Sthlm till Linköping att någon vänlig inbrottstjuv hade stulit det tjocka kattskrället som väcker mig varje morgon kl 06 för att få mat. Men icke, kattskrället var kvar när jag kom hem, lika hungrig som vanligt.

Något som jag däremot blev glad över att se var det tunna men inte desto mindre vita täcket av snö som föll över stan igår fortfarande var kvar. Aska blev också glad, körde ner skägget och plogade bort den lilla snö som fanns på gräsmattan utanför huset. Snö var nog ändå roligare än utställning trots allt.

Härligt med snö, men det får gärna komma några decimeter till.


Kommentarer
Postat av: Agneta olin

Vad fin hon är, härligt med snö. Här har det kommit bara några flingor idag, men riktig kärringhalka.

Kram mamma

2009-12-14 @ 17:44:44
Postat av: Linnéa

Hej! Alltid kul att hitta andra gotlänningars bloggar (genom Ninas blogg). Visst har väl vi gått i samma ridgrupp eller nåt för länge sedan?

Jag skulle också vilja flytta hem till ön igen, men det får dröja ett tag tyvärr.

2009-12-15 @ 09:10:02
URL: http://linneazerpe.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vad duktig hon är!!! Ni har fostrat henne väl tror jag :).



Puss puss

2009-12-19 @ 13:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0