Huslig del 2

Idag har jag varit huslig igen, det värsta är att jag inte är färdig med husligheten heller. Jag kommer behöva vara huslig imorgon också för nu tog energin slut. Hoppas inte Oscar vänjer sig bara.

Vi har en vit soffa. Otroligt praktiskt när man har både vovve och kisse. Katten ligger där och hårar ner jämt, vovven får inte ligga där men hon drabbas av akut minnesförlust ibland och ramlar upp där ändå.

Partners in crime

 I alla fall så är den inte så vit längre, trots Vanish och diverse andra mirakelmedel. Så nu har jag till slut lyckats övertala Oscar att köpa ett nytt överdrag till soffan. Ett chokladbrunt fick det bli. Jag insåg att jag var tvungen att sy nya gardiner, annars skulle det bli mörkt som i graven i vardagsrummet.

Igår fick Oscar en avi från posten, överdraget var här. Äntligen! Jag slet av det gamla överdraget och slängde det i tvätten, för hundrade gången. Oscar åkte till paketutlämningsstället (minns ni när man hämtade paketen på posten, det var läänge sen). Han blev grymt imponerad över att dom hade fått ner överdraget till en tresits soffa i ett 1 m långt cylinderformat paket. Tills han insåg att det nog var sjökortet och inte sofföverdraget som huserade i röret. Så nu har vi sjökort också men fortfarande ingen båt.

Ja nu är ju sofföverdraget i alla fall tvättat men det åkte på igen. Det trista var att jag slet ner gardinerna i samma veva. Så ikväll hade jag inget att välja på, det var bara att börja sy. Kvällen har spenderats med en Husqvarna 2000.



Den är inte från år 2000 om ni trodde det. Ja det skulle va år 2000 före kristus i så fall. Men det är en riktig kämpe, och arvegods skall man ju va rädd om. Särskilt när mamma är här, för hon skulle nog gärna sno tillbaks den om hon fick chansen.  Dessutom ingick väldens cooolaste nålburk i arvet, den är dessutom i plåt och ser sådär härligt sliten ut som bara plåtburkar kan göra.

Vi har två stora fönster och en balkongdörr i vårt vardagsrum. Jag har gjort gardiner till ett fönster ikväll, sen krävde Aska kvällspromenad. Nu känns det lite sent att börja sy igen. Så skönt att ha grannar och skylla på när man blir lat.



Väldigt fulsnyggt tyg tycker jag. Det är gröna fåglar på också. Ser ut som vår undulat Hector som mamma bytte till sig mot ökenråttan Ester. Ester fick mamma i 30- årspresent av sina vänner (?). Mamma hatar råttor. Hector var trevlig men han blev blind, flög in i toalettdörren och kolade vippen. Trist, men sant.

Kommentarer
Postat av: NIna

Ha ha du är rolig du.

Gardinerna va jätteläckra.

2009-07-30 @ 12:58:09
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ååååh så fint!!! Och stackars Hektor.

2009-08-04 @ 22:55:14
Postat av: Agneta olin

Tänk att min gamla symaskin ännu existerar. Den köpte jag 1970 det kan man kalla kvalite nålasken ännu gamlare. Gardinerna blev jättefina. Aska och Janne ser ut att ha det väldigt skönt i soffan.

Ester minns jag ännu med avsky, det värsta var ju att hon hamnade i garderoben (Peter är rar ibland) så den fick pappa fånga innan jag gick och la mig.

2009-08-15 @ 11:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0