Det var den semester det...

Oj jag har varit precis så dålig på att uppdatera bloggen som jag intalade mig själv att jag inte skulle bli... Ja ja så kan de va!

Nu är i alla fall semestern slut (börjar i och för sig inte jobba igen förrän på fredag natt så jag kan suga på karamellen några dagar till). 2 veckor har tillbringats på den bäste av öar och en vecka i Västervik. Semestern har innehållit allt som man kan önska, sol, bad, goda vänner, släkt, kalas och en massa annat. Det konstiga är att man inte känner sig direkt utvilad, man borde få en extra vecka då det är förbud att göra någonting innan man skall tillbaks till jobbet igen. Så är det när man inte är hemma så ofta, man vill hinna med så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt (så att man hinner med lite till på den tiden man sparar in).

Jag ställde ut Aska på Gotlandsutställningen och hon fick CK och blev 2:a bästa tik! Kunde knapt fatta det själv, vi stod kvar i ringen och en efter en åkte ut och till slut var det bara tre kvar och Aska placerades som andra tik av 14 st!

Aska

Aska fick lite nya kompisar också, först Bumbas (borderterrier, 8mån) som hon hade galet kul med. Isa (softis 4 mån) tyckte Aska var riktigt läskig men efter en stund lekte de också. Sist men inte minst sin morbror Roffe som hon träffade på utställningen.

     

Jag och mamma lutar oss mot ruinen spända av  förväntan inför att Visfestivalen i Västervik skall börja. Festivalen var jättebra i år också med höjdpunkter som Carl-Johan Vallgren, Pernilla Andersson och mångkonstnären Emil Jensen.



Vi fick fint besök från Johan, Niklas och Casper som vi släpade med runt Fårö.

       

Siri fyllde ett år så vi passade på att snylta lite smaskig tårta. Storasyster Adina bakom tårtan, födelsedagsbarnet i Oscars knä och Adina i mamma Sandras knä.

          

Nääää, nu orkar jag inte ladda fler bilder på min slööööa dator. Det har såklart hänt mkt mer på semester, vill du titta på fler bilder får du komma hit o titta.



Fortsatt skön sommar på er!


Kommentarer
Postat av: agneta olin

Tänk att man är med på bloggen. Jättekul att läsa pappa är så imponerad över ditt skrivande.

Många fina kort. Träffar Isa i helgen, får se om hon är till salu, sist jag pratade med Kaisa var hon det.

Kram mor o far.

2009-07-14 @ 22:52:03
Postat av: Linnea

Jag koooooommer!!! Vill ju se alla fototna :). Men nu får vi nog ha lite lektion igen, ck??? Calvin klein underklæder eller ;)



Grattis till er i alla fall!!! Ni ær jætteduktiga ju!!



Puss på rumpan stumpan!

2009-07-15 @ 01:35:49
URL: http://opsyrran.blogg.se/
Postat av: veronica

Mor o far: Om pappa lär sig använda datorn kanske han också har en dold talang, för när han skriver på papper är det ju ingen som ser vad det står... ;-) Lägg ett skambud på Isa då, ni vill ju ha en egen vovve egentligen.



Linnéa: lilla fröken Norway, certifikatkvalité och inget annat! Är du på väg hem till träskmarkerna snart, du kan väl komma förbi på en kaffe, det är ju nääääästan på vägen... Puss på dig

2009-07-16 @ 13:12:13
URL: http://veronicaolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0