Att lära sig springa i trianglar

Har just avslutat en utställningskurs med Aska. Vi har tränat en hel del på att springa runt i cirklar, trianglar och raka linjer. Inte alls så lätt som det verkar, man behöver en grundkurs i geometri för att bli handler. Dessutom skall man lära lilla vovven att stå still också, ni förstår att jag fick nåt att bita i.
 
Avslutningen var i måndags, mitt i värmeböljan. Folk frågade hur gammal Aska var, om och om igen. För att sedan utbrista -Bara 11 månader men hon är ju så lugn! -Nejdå hon är bara väluppfostrad sa jag stolt. Självklart avslöjade jag inte för någon att vi hade varit ute och gått milen i 25 gradig värme på förmiddagen. Med andra ord var hon inte väluppfostrad, hon var helt slut. Det är ju ingen som har dött av en liten vit lögn.

Det finns mycket trevliga strövområden och naturreservat här i stan som man kan vandra i, perfekt när man har hund. Efter incidenten när mina föräldrar var här och hälsade på och Aska (som vi trodde vi hade bra inkallning på) jagade upp Rosenkällans alla 2500 svanar/gäss/änder inför ögonen på 25 fågelskådare så har vi varit lite fega med att ha henne lös. Ni anar inte vilket liv det blev på fåglarna. Aska var jättenöjd och hade noga aldrig haft så roligt i sitt liv. När hon vände tillbaks mot oss fick hon se husses min (som inte direkt var något solsken) och bestämde sig för att ta en vända till, för hos det där surhuvudet fick man inga frolic. Sen blev det koppel ett tag framöver. Pappa fick årets skratt.

Nu gick hon i alla fall lös nästan hela milen, kopplade henne bara vid möte. Jätteduktig har hon blivit. Fast en och en annan duva jagade hon upp i träden. Sen såg hon aldrig hjorten som sprang bakom henne över stigen. Jag gillar duvor, dom lyfter lätt och flyger rakt upp i träden, snuvar schnauzern på konfekten. Jag hatar sjöfåglar, dom för ett herrans liv och dom är grymt långsamma i starten. Aska gillar sjöfåglar.

O hur det gick på kursen? Jo det gick bra, hon är trots allt ganska väluppfostrad om jag får säga det själv. Fick in takten ganska bra så jag vet vilket tempo jag skall ha när jag springer. Sen fick jag en del värdefulla tips om hur hon skall stå. Vi får väl se hur det går på lördag i Norrköping...

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, jag skulle vilja se Oskars min... Förstår att Aska vände!! Ska ni tävla i Norrköping?? Lycka till i så fall! Läääääääängtar till nästa helg



Puss i ljumsken

2009-06-05 @ 08:42:28
URL: http://opsyrran.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Har du sett fotona på Tinna förresten?? Visst är hon söööööööt?

2009-06-05 @ 08:44:06
Postat av: Veronica

Jäättesööööt! Imorgon är det utställning i Norrköping! Längtar också!Puss

2009-06-05 @ 21:43:47
URL: http://veronicaolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0