Ett steg närmare fulländad ryttare...

Jag hade hoppats på att jag redan var en duktig ryttare och ramlat av färdigt, men eftersom jag nog ändå inte ramlat av 100 gånger så hjälpte Gambi till med statistiken idag. Han hittade något riktigt läskigt där ute i skogen och bestämde att det var bättre att fly än illa fäkta och gjorde en tjusig 180 graders vändning i galopp som jag inte rikigt var beredd på. Jag placerades i en mjuk tuva med brännässlor och Gambi försvann mot stallet i full galopp. Uppenbarligen tyckte han att jag kunde gå hem.

Tacka vet jag mobiltelefon tänkte jag och fiskade upp den ur fickan. Endast nödsamtal, vad annars!? Jag började springa efter hästen, jag var typ 2 km efter redan då och efter ett tag fick jag täckning. Ringde till stallet och bad dom fånga pållen innan han kom ut på vägen, hemska tanke! Han blev infångad och jag hämtad i bil. Sen blev det straffarbete på dressyrbanan för den inte så lite svettiga lilla hästen. Jag klarade mig med tjusiga brännässleutslag över armarna och ett klädsamt blåmärke på benet. Passar ju bra nu när man måste ha shorts och linne för att överleva i värmen!

Tur jag satt kvar när vi tävlingdebuterade (7 år sen sist för min del) förra månaden, här kommer bild på det!
Gambi o jag tävlar i Bjärka Säby.

Härligt med lite dramatik så här på söndagen! När jag kom hem la jag mig på gräsmattan och läste en bok. Aska satt bredvid och stirrade på grannens katt som satt och sov i skuggan. Ibland har hon tålamod! När han väl rörde på sig blev hon jätteskraj och hoppade rakt in i famnen på mig. Hmm ibland är dom bra konstiga djuren...

Kommentarer
Postat av: LOvisa

Hm...undra om det var Gambis straff för att överge honom i en vecka ;)

Undra vad han ska hitta på när du varit på semester i tre veckor...hihi...

2009-05-31 @ 19:37:45
Postat av: nina

Att rida är livsfarligt, det har jag alltid sagt. Vilken tur att du inte skadade dej mer.



VIlken bok läser du?

2009-05-31 @ 21:58:15
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0