Födelsedag

Igår firade jag min 28:e födelsedag, tänk vad åren går! Jag tillhör dom som aldrig kommer igår hur gammal jag är, när folk ställer frågan så brukar jag svara när jag är född istället. Det är ju lite pinsamt att svara fel.

Födelsedagen firades på bästa sätt även om den kunde börjat bättre. Dom håller på och byter golv i lägenheten ovanför och bestämde sig tydligen för att det var en strålande idé att börja slipa kl 9 på morgonen. Det är väl inte så farligt om det inte hade varit så att jag precis hade gått och lagt mig efter att ha jobbat tre nätter. Det blev inte mycket sömn. Funderade på om det verkligen skulle va brottsligt att ha ihjäl någon som gör så mot min stackars sömn?! Tycker snarare att sådant borde uppmuntras, eller jag tyckte det då åtminstone.

Under dagen har jag fått många trevliga telefonsamtal, sms och gratulationer. Tack för det alla, ni är så söta och snälla. På kvällen hade vi ett riktigt zoo här med tre hundar och en katt. Janne hade vaknat på fel sida (det händer verkligen inte ofta) så både Aska och Casper fick sig en snyting så där i förbi farten. För säkerhets skull liksom ifall dom skulle få för sig att sticka upp. Cleo klarade sig undan katt tassarna men hon höll sig klokt nog på behörigt avstånd.

Jag hade sån tur att storebror var i stan på självste dagen med D. Trots att han glömde mitt paket och fick åka hem och hämta det så kom både han och Annie till slut i alla fall. Men vi är ju alla vana att vänta på honom... Tillsammans åt vi goda bullar och tårta som min kära sambo bakat, jag behövde inte lyfta ett finger. Tack för all hjälp, fina paket, vackra blommor och gratulationer. Nu skall jag tvätta och läsa " Vila på gröna ängar" som jag fick av Johan och Niklas. Hoppas verkligen den här slutar bättre än "Berlinerpopplarna".

Oscar i bakartagen med mjöl från vaderna upp till öronen, det är ju sånt man får räkna med. Gott blev det i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis i efterskott!

Härligt med en kille som bakar.

Du, ha inte alltför stora förväntningar på slutet i "vila på gröna ängar"...

Kram

2009-09-29 @ 12:48:46
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: maria

gratulerar i efterskott

2009-10-01 @ 05:56:33
Postat av: Agneta olin

Hej!

Tänk att få allt fixat och bakat till sin födelsedag, oj det har inte jag varit med om!!! Slutet på vila på gröna ängar, jag håller med Nina ha inte för stora förväntningar. Men jag har ju nästan avslöjat det!!??

Kram mamma

2009-10-02 @ 22:21:32
Postat av: Elisabeth och Hector med co

Grattis på födelsedagen i efterskott!!

Pussa och krama Aska från pappa Hector.Han hade gärna gjort det själv...



Hälsningar Elisabeth

2009-10-07 @ 22:11:02
URL: http://hundrum.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0