Jul

Julen nalkas. Jag gillar jul. Stämmning, pynt, nära och kära. Denna julen är den första utan Astrid. Fast ändå inte. Förra julen låg hon i min mage. Julen innan fanns hon i våra drömmar. Denna julen ligger hon på kyrkogården. I sin vita kista med nallen brevid sig. Begravd under jord och ett tjockt täcke av snö.

Den här julen kommer bli annorlunda. Det visste jag redan förra året. Men då trodde jag inte att den skulle bli såhär. Vi skulle ha ett litet barn som skulle få sina första julklappar. Någon skulle tvingas klä ut sig till tomte. I år blir det knapt några julklappar. Ingen tomte. Känns meningslöst. Dyrt, nu när huset äter upp alla våra pengar.

Högtider. När familjen skall samlas. Umgås. Ja, de har förlorat lite av sin glans. Jag ser fram emot julen, men jag vet att det kommer bli tungt. Sorgset, vemodigt och tomt.

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ja inte var det så här er jul skulle vara. Klart att det blir tomt.

Men ändå vill jag önska dej en härlig jul. Njut av ledigheten och att ni har varandra då å sambon å släkten å vännerna.

Kram

2010-12-22 @ 23:17:45
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: sofie Håkansson

hej verran! ville bara skicka en liten julhälsning. mamma tipsade om din blogg och jag har följt dig ett par månader nu. tycker du är en fantastiskt stark människa, u go girl! hälsa mamma och pappa från mig så kanske vi ses snart. ps. vi vill ha fler bilder på huset :) kram från skåne!

2010-12-23 @ 01:07:09
Postat av: Marie och Hans i Motala

Livet blir inte som du eller jag eller andra tänkt, men det är ju ändå livet så:

God jul och Gott Nytt år önskar vi dig och Oscar. Rå om varann och ta hand om våra gemensamma släktingar när de kommer nästa år!

Kram

2010-12-23 @ 10:12:14
Postat av: Ida Eriksson

Jag känner precis som du, det kommer bli en jul som inte är som alla andra jular, vår Astrid ligger ju också i sin kista med sin nalle. Livet är så grymt!!

Många Kramar till dig!!

2010-12-23 @ 12:06:03
Postat av: Zandra

Vill också önska God Jul trots att den inte blir som vi önskat...

Det är tungt, rent för jävligt men våra änglar är alltid med oss... Alltid.

Kram Zandra Mamma till stjärnan Leon ♥

2010-12-23 @ 19:40:14
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: sARA

Hoppas att ni får en ok jul trots att Astrid inte är fysiskt närvarande. Hon finns i er närhet på andra sätt som är svårt att förstå för oss som inte är föräldrar.

Många julkramar från Sara

2010-12-24 @ 19:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0