Första inköpet

Vi har inhandlat första prylen till Alvar-Stina. Oscar sprang på en spjälsäng på blocket som han tyckte om. Det visade sig att försäljaren bodde två gator bort och endast skulle ha 100 kr för den. Ibland har man tur. Med lite ny färg och kärlek så kommer den bli som ny!

Fin detalj med hjärtat på gaveln.

 

Oscar har sagt att han skall måla om den. Sist jag hörde det så slutade det med att det var jag som stod på vinden i 10 grader och målade. Vi får väl se hur det slutar den här gången... Nu kan vi ju i och för sig stå i ett uppvärmt förråd och måla. Hmm, om Oscar börjar kanske mamma eller pappa blir dom som få göra klart det istället för jag. Jag tror jag har en plan.

 

Jag tycker fortfarande att det känns lite läskigt att handla till bebisen, mycket kan ju hända än. Samtidigt känns det ju lite bra att vara hyffsat förberedd när Alvar-Stina kommer. Man kan ju inte stå där med hakan i golvet och bli förvånad över att allt gick vägen.


Kommentarer
Postat av: agneta olin

Alvar/Stina kommer att sova gott i den fina sängen. appropå att måla så skaffar ju far och jag lite erfarenhet av den varan just nu, så vem vet vem som blir den lycklige att få uppdraget, eftersom du nu har en plan!!!

100:- var ju ett kap.

kram

2010-01-13 @ 09:14:44
Postat av: Linnea

Hahaha, så sant, var beredd!!! Och din plan känns ju perfekt!!! En liten tanke. Nu när hon/han kallas Alvar-Stina hela tiden så kan ni väl kalla henne/honom för det, hade varit urgulligt!!!



Puss

2010-01-18 @ 13:39:54
Postat av: luckeboi

Kom ihåg att rösta någon av de tio finalisterna i veckans blogg. Vinnaren utses ikväll :)

2010-01-18 @ 14:02:37
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0