Midsommar

Då var midsommar över för den här gången. Det var väl länge sedan man mådde så bra på midsommardagen. Fysiskt i alla fall. Själen gör ännu ont. Jätteont. Jag hade ju sett framför mig att få fira midsommar med vårt lilla barn. Nu blev det inte så.

Vi firade med sötaste vännerna i Väte. Hade jättetrevligt. Som alltid när vi ses. Vi åt gott. Alldeles för mycket som vanligt. Klädde midsommarstången. Däremot hoppade vi över små grodorna. Testade varpasvingen istället.

Hanna, Aska och jag framför midsommarstången som blev liten, men naggande god.

 

Värsta varpaswingen. Jag klåddde Jocke i alla fall. Och det var ju det viktigaste.

 

I torsdagskväll åkte jag hem till mor och far. Jag och mamma var ute med Aska och plockade blommor. De vackraste blommorna som vi sedan band en krans av. En krans av de vackraste sommarblommorna till vår finaste flicka. Jag önskar hon kunde fått haft den i håret. Men så blir det aldrig. Istället fick vi lägga den på hennes grav.

 

Astrid, älskade lilla gumman

Vi grät vid din grav idag, mormor och jag

Du förstår, vi är så ledsna för att vi inte får hålla dig

För att vi inte får lära känna dig

För att du inte får dela livet med oss

Vi hoppas i alla fall,

att du tyckte om kransen

att du kände doften från blommorna

Glad midsommar fina lilla ängel


Kommentarer
Postat av: änglamamman anna

Glad midsommar lite i efterhand!

Var till min änglakilles grav på midsommarmorgon och ställde dit en bukett med midsommarblommor jag plockat. Även om jag är till graven varje dag så kändes det extra tungt på midsommar när vi finklädda for vidare till släkten och Emil inte var hos oss.



Du vet att du inte är ensam att gå igenom det här, jag vet att jag inte heller är ensam. Tack för att du delar med dig, tycker om att "hälsa på dig" :-) Stor kram!

2010-06-27 @ 22:11:03
Postat av: Linnea

Ja, glad midsommar fina lilla Astrid och hennes underbara föräldrar med!!



puss

2010-06-29 @ 00:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0