Brevet från himlen

Jag har hittat så många andra änglamammor här på internet sedan det ofattbara drabbade oss. Vi sitter alla i samma båt.  Den här dikten tyckte jag var jättefin. Det gör ont i hjärtat att läsa den. Kanske Astrid också säger så här?!


BREVET FRÅN HIMLEN TILL MIN ÄLSKADE MAMMA

Nu är jag här i himlen och tittar ner på dig,
jag vet och jag känner, hur du saknar mig.
Jag känner av din stora smärta,
som du för alltid har i ditt hjärta.

Jag kom ner till jorden ett litet tag,
detta var en skriven lag.
Min tid på jorden blev inte lång,
jag skulle tillbaka till himlen, nästan på en gång.

Ett lån till dig jag bara var,
och jag kunde inte så länge stanna kvar.
För jag var en gammal själ,
och detta kände du mamma, så väl.

Älskade mamma, när du känner en kärleksfull vind,
är det jag som smeker din tårfyllda kind.
När du känner saknad och sorg i ditt bröst,
är det jag som finns bredvid dig, och ger dig tröst.

När jag står vid din sida ibland,
känner jag vårt starka kärleksband.
Då längtar jag också efter dig,
precis så starkt som du längtar efter mig.

Men varje gång du stilla viskar mitt namn,
känn hur jag kärleksfullt tar dig i min famn.
Känn hur jag ger dig av all min styrka,
och vet att du är den mamman jag alltid ska dyrka.

Älskade mamma, jag ber dig, lev ditt liv fullt ut,
tills den dagen då ditt liv tar slut.
För då min älskade mamma och vän,
ska du och jag åter mötas igen.


Skriven av
Marie-anne Thörnström den 21-4-2003

mamma till Marcus 82-02


Fler fina dikter skrivna av Marie-Anne hittar ni här.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth och Hector med co

Vilken vakcker dikt, hoppas den ger er tröst!

Tänker på er, kram Elisabeth

2010-05-24 @ 13:05:41
URL: http://hundrum.dinstudio.se
Postat av: Jossan

Tårar rinner, så underbart fin!!

2010-05-24 @ 17:41:52
URL: http://anglaflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0