Dagarna går

Dagarna går. Imorgon är det två veckor sedan Astrid kom och togs ifrån oss. På hennes tvåveckorsdag skall hon begravas. Det kommer bli en fin dag. Det kommer att bli en tung dag. Jag tror och hoppas att vi kommer att få fina minnen av avskedet till vår flicka. Graven är redan grävd. Det kändes konstigt att titta på den och veta att det är där vårt barn skall ligga. Det skall bli skönt att ha en plats att gå till.

Det kommer bli lite sång och musik. Min farbror och faster skall spela och sjunga. Jag har skrivit några rader till Astrid från mamma och pappa som kommer att läsas upp. Vi kommer bara att vara de närmsta släktingarna på begravningen. Litet, intimt och fint kommer det att bli.

Igår var vi och spelade golf. Det var skönt att göra något annat. Att få vara ute i friska luften och få lite sol på kinderna. Jag och Oscar har inte spelat på två år. Mamma och pappa har grönt kort så dom har spelat lite mer. Storebror höll mest till i skogen och letade efter sina bollar. Det blev en hel del skratt men ibland kommer sorgen över en. Helt utan förvarning så står man där och glor tomt ut i luften. Saknaden. Tanken på att jag borde dra en barnvagn och inte en golfbag i vårsolen.

Kommentarer
Postat av: Sara

När det är ngt så speciellt som lilla Astrid som ska hedras, kan det inte bli annat än fint. Skönt att du kan finna lite glädje mitt i allt sorgligt.

Beträffande Rikard.., så känner jag vissa sympatier med honom. Det har ju kommit ett och annat opassande ord när jag vistades på Gotlands golfbanor.

Kram Sara

2010-05-03 @ 21:42:05
Postat av: hanna Helsing

Imorgon tisdag tänder jag att ljus för er alla. Mina tankar är med er och jag hoppas att ni trots allt får en fint avsked av Astrid. Men så klart det kommer bli något alldeles fruktansvärt tungt för er.

Sist jag träffade Kjell och Agneta var i början av juni förra året, då på pappas begravning. Trodde inte man kunde gråta så mycket som jag gjorde då:(

Styrkekramar till er.

2010-05-04 @ 00:55:02
Postat av: Linnea

Haha, det är ingen riktig golfrunda om inte en person är i skogen och letar golfbollar ;)!



Jag tänker på er och hoppas ni får en fin dag imorgon när ni skall begrava Astrid. Det är tungt men jag hoppas det blir fint också!



Kram

2010-05-04 @ 03:35:35
Postat av: Mikaela

Lycka till på begravningen! Det är en av de hemskaste och samtidigt finaste stunder man kan uppleva. Ta tillvara på allt fint! Tänder ett eget ljus på min blogg för Astrid idag.



Och jag kan livligt föreställa mig att Rickard med sitt bollsinne var lite frustrerad på golfen;-)

2010-05-04 @ 08:37:35
Postat av: Sandra

Det blir en fin dag för Astrid idag. Ta vara på den. Kram

2010-05-04 @ 10:05:17
Postat av: LOUISE

Tänder ett ljus för er lilla Astrid idag!

Våra tankar är hos er...

kramar Louise & Stefan

2010-05-04 @ 10:24:02
Postat av: Marie och Hans i Motala

Mitt hjärta är så tungt och jag är ändå långt ifrån alla Alice närmsta släktingar.

När jag skriver hoppas jag att det värsta för er är över och att ni nu får kraft från varandra, föräldrar, syskon och alla andra som tänker på er.

2010-05-04 @ 19:16:32
Postat av: Annie

Kära ni! Hoppas den här tunga dagen blev fin. Hon sover gott med så underbara föräldrar som er. Mina tankar är hos er och fina lilla Astrid!

Kram Annie

2010-05-04 @ 19:58:02
Postat av: Milo

Kom av en slump in på din blogg, och jag gråter när jag läser. Ikväll tänder jag ett ljus för er fina dotter. /Milo

2010-05-04 @ 20:12:59
URL: http://miilo.blogg.se/
Postat av: Frida och daniel

Veronica och Oscar! Ni har varit i våra tankar hela dagen. Vi har sett flaggorna på halv stång, vi hörde kyrklockorna ringa...En tung dag, men vi hoppas att avskedet ändå blev ett fint minne ni kan bära med er nu. Mamma och pappa sa att ni gjort så fint för den minsta lilla kusinen Astrid. Många kramar från oss

2010-05-04 @ 20:15:44
Postat av: frida o daniel

Veronica och Oscar! Ni har varit i våra tankar hela dagen. Vi har sett flaggorna på halv stång, vi hörde kyrklockorna ringa...En tung dag, men vi hoppas att avskedet ändå blev ett fint minne ni kan bära med er nu. Mamma och pappa sa att ni gjort så fint för den minsta lilla kusinen Astrid. Många kramar från oss

2010-05-04 @ 20:17:15
Postat av: eRICA

Jag känner inte dig, men idag hamnade jag på din blogg. Det är med tårar jag har läst vad som hände dig och Oscar och jag vill bara skicka en varm tanke till er.



Vad otroligt vacker Astrid är - En vacker vacker ängel!



Ikväll tänder vi ett ljus för denna vackra skapelse.



/ Erica

2010-05-04 @ 21:08:57
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag gråter när jag läser dina inlägg. Det är så fruktansvärt orättvist. Ingen ska behöva uppleva det ni har gjort.

En underbar liten bebis ni fick. Sänder mina tankar till dig.

/Lina

2010-05-04 @ 21:14:05
URL: http://ladylinas.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag vet inte vem du är, men jag hittade din länk hos en annan tjej, som varit här inne och läst. Hon skrev att eran dotter togs i från er. Det är så orättvist, och det gör så ont i mig att läsa vad ni varit med om! Massor av tankar från mig!

Astrid är för övrigt den finaste ängeln jag någonsin sett!

2010-05-04 @ 21:15:33
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Jag vill bara visa mitt deltagande. Hoppas att ni får fina minnen av begravningen!



Kramar!

2010-05-04 @ 21:16:37
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Rövarmamman

Jag vill också visa mitt deltagande och beklagar djupt! :(

Fruktansvärt, ingen ska behöva uppleva detta!

Tänker på er och vill säga vad stark du är som skriver om detta!

2010-05-04 @ 21:23:55
URL: http://roxenmo.se
Postat av: Larsson

Hej vännen. Har följt dig genom detta här på bloggen och det är så fruktansvärt tragiskt. Tänkte på er idag och hur otroligt starka ni måste vara. VILKEN söt tjej ni fick, hon är verkligen en liten Astrid-Ängel! Det finns såklart inga ord som kan få er att känna er bättre just nu...så ta hand om er och jag och hela min familj inklusive mamma och pappa tänker på er! Christina

2010-05-04 @ 21:41:15
Postat av: Johanna

Grattis till er vackra dotter. Jag vill även beklaga er förlust... er finaste ängel.



Jag hoppas att dagen trots allt varit fin.



Många kramar och varma tankar från en okänd...

2010-05-04 @ 22:14:15
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Lisa

Jag hittade in bara av en händelse, och måste lämna en kommentar innan jag lämnar din sida.



Jag beklagar sorgen, så oerhört mycket. All styrka till er, och hoppas att ert avsked imorgon blir vackert.

2010-05-04 @ 22:51:30
Postat av: Madeleine

Jag hittade också hit av en händelse och tårarna rinner på mig när jag läser dina inlägg om allt som hänt med er lilla ängel Astrid. Hon är så vacker och ser så fridfull ut på bilderna. Men en sådan sorg borde ingen behöva uppleva. Jag hoppas att ni trots allt kommer att få fina minnen från begravningen. Mina tankar går till er. Kram

2010-05-05 @ 09:09:26
Postat av: Petra

Ikväll när vi tänder vårt ljus för vår ängel som kom och vände om för fem månader sen tänder vi ett även för Astrid.

Jag känner så väl igen mig i dina texter och tårarna rinner. Tomheten är så stor, man känner sig så ensam även om man har vänner och familj nära. Verkligheten skulle ju vara så annorlunda. Konstigt nog klarar man av det och dagarna går förbi.

2010-05-05 @ 09:48:33
Postat av: exklusivvardag

Första gången jag läser... men vill iallafall skicka en kram! Lite styrka från mig till er!

2010-05-05 @ 15:57:53
URL: http://www.exklusivvardag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0