Greveskapet

I hällande regn började vi idag röja på tomten. Enebuskarna slets upp med rötterna med ren handkraft. Handkraft ackompanjerade av harranger med svordomar. Oscar gick lös med motorsågen. Första gången sedan lumpen och det är ju ett par år sedan. Med tanke på det så är vi nöjda med att han bara fällde ett litet träd i huvudet på sig själv. Nåväl, det var ju ändå inga vitala delar.

Det känns bra att vara tomtägare. Bra för att vi får något som skingrar tankarna. Något man kan gå lös på. Få ut lite frustration genom kroppsarbete. Oscar kallar sig själv för greve. Greven med världens minsta greveskap. Hela 2700 kvadratmeter. Tänka sig att det kommer att finnas ett hus där snart. Ett hus som vi skall bo i. Vår familj där det saknas en. Vår familj där det alltid kommer att vara ett barn för lite runt middagsbordet.

Trots regnet så kändes det bra att vara ute hela dagen. Frisk luft kan verkligen göra underverk. Det märkte jag när vi kom hem igen. I lägenheten kom det över mig igen. Instängd. Astrid kommer inte tillbaka. Jag tänkte på det på tomten också. Vände mig om för att se om barnvagnen stod där under trädet som jag hade tänkt. Det gjorde den ju inte. Den står ju i förrådet hemma hos mina föräldrar. Tom.

Aska blickar ut över greveskapet.


Kommentarer
Postat av: Helena

hej du har en award att hämta från min blogg.

jag har läst din blogg länge nu,och jag tycker ni är så starka.



många lycko önskningar!!

2010-05-14 @ 00:51:11
URL: http://helenawestner.blogg.se/
Postat av: moster mia

Åh vad ni kämpar på med er tomt. det är som du skriver: skönt att ha något att ta ut sin frustration på. Jag tror att ni blir ett bra grevpar på Gotland. Det finns väl inget sådant innan? Ta vara på varandra och krama Oscar från mig. Du får givetvis också en kram. Mia

2010-05-14 @ 09:20:36
Postat av: Linnea

Definitivt greve oscar... Kanske med en finfin tröja snart... man vet aldrig!!



Tänker på er!!



Puss

2010-05-14 @ 12:24:33
Postat av: Annika

Hej!

Du hade skrivit i en tråd jag startat. Såg där din bloggadress och har varit inne och läst i den. Det kunde lika gärna varit jag som skrivit, känner igen mig precis. Jag födde en son den 19 april med missbildningar och hjärtfel. Vi fick ha honom i 2 v och 5 dagar. Hans hjärta orkade inte längre. Som du skrev i din blogg - de föräldrar som förlorat barn tar aldrig slut. Vi är jättemånga, tyvärr. På nåt sätt är det skönt att veta att man inte är ensam.

Jag vet precis vad ni går igenom, jag och min man är precis på samma ställa som ni.



Kram från en nybliven änglamamma.

2010-05-15 @ 14:44:02
Postat av: Babben

Jag förstår att Oscar känner sej som en Greve. Att äga 2700 m2 tomt på Gotland måste vara en dröm:-). Bra att Ni tog tag i detta trots allt. Kan va en hjälp att skingra tankarna åtminstone för stund.

Ta vara på Er, vi tänker på Er.

Kramar

Janne & Cheryl

2010-05-15 @ 15:58:47
Postat av: Caroline

Vill bara sända er en stor varm kram !

2010-05-15 @ 23:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0