Tänk om

Tänk om Astrid hade fått leva
Istället för att dö
Tänk om hon hade fått vara bland de nyfödda i tidningen
Istället fick hon vara bland dödsannonserna
Tänk om vi hade fått ha namngivningscermoni
Istället för att ha begravning
Tänk om våra vänner hade fått träffa Astrid
Istället för att se henne på bild
Tänk om jag kunde få hålla henne i min famn
Istället för att den skulle vara så tom
Tänk om vi kunde fått glädjas åt henne
Istället för att sakna henne
Tänk om vi kunde fått ge henne en blomma
Istället får vi sätta blommor på hennes grav
Tänk om Astrid hade fått vara med oss
Istället för att vara en ängel

Kommentarer
Postat av: Annika

Kan lika gärna vara jag som skriver. Min son dog för ca en vecka sedan och idag är det begravning. Har skrivit några trådar på familjeliv under Tetran. Har sett att du har skrivit några svar. Du vet hur det känns....

2010-05-18 @ 09:51:35
Postat av: Hanna

Jag vet inte alls hur det känns. Känner inte dig heller men jag vill bara säga att det var så vackert det du skrivit. Och att jag tänker på dig o din Oscar.

2010-05-19 @ 09:41:51
Postat av: Hanna Helsing

Ja, tänk om... Det är så grymt att det finns inga ord. Lider med er och andra som inte får ha sina barn i livet:(

Tänker på er!

2010-05-22 @ 00:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0