Inköpen har börjat

Det börjar hända grejer med bygget. Eller rättare sagt, vi har börjat shoppa loss. Och därmed nalla på byggkreditivet. Vilket i sin tur ger lite dubbla känslor. Det är ju kul att handla när banken betalar. Det är ju tråkig att man en dag behöver betala tillbaka. Dessutom med ränta.

Det är skönt att äntligen få göra något på riktigt och inte bara planera. Planera är viktigt. Men tråkigt. Som tur var har jag en nitisk sambo och en ännu mer enträgen svåger som har gjort det mesta av det arbetet. Jag rycker mest på axlarna och tycker att "det ordnar sig nog". Vilket det gör. För Oscar eller Johan ordnar ju det. Vad va det jag sa?! Det ordnar sig alltid.

Värmesystem är en sådan sak som kräver nogrann planering. Och massor av funderingar. Skittråkigt. Våra blickar riktades tidigt på ett system från Sfinx Solar, en kombination av luftvärmepump, ackumulatortank och solceller. Eller ja, våra blickar är väl kanske att överdriva. Oscar och Johan sa till mig vilket håll jag skulle titta åt. Och jag tittade.

Värmesystemet skall vi komplettera med en vattenmantlad täljstenskamin från Selmac.


Vi har köpt ett badkar från BathLife som vi fick tag i på blocket för 5 500 kr (nytt).


Sen har vi även beställt en del badrumsinredning från Skånska Byggvaror. Inte just den här kombinationen, men nästan.


Vattnet kommer att rinna ur kranen "Hugo", även den från Skånska Byggvaror.

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsida

Hahahah sköning där.

WOW vilka fina grejer.

Va spännande att det går framåt. Ibland kan det ju upplevas som att det inte gör det.

Tack för senast, va glad jag blev att du lagt in bilder. Jag ska försöka få in några jag med.

Kram

2010-11-03 @ 06:14:30
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Catti

Vilka fina grejer. Det mesta löser dig faktiskt, skönt att ha någon som löser det åt en.

kramkram

2010-11-03 @ 07:23:38
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Mikaela

JÄKLAR vad snyggt ni kommer få det! Och jag tror sambo och svåger har riktat dina blickar rätt i värmesystemet. Och golvvärme hade jag också velat ha... Solceller vill jag sätta in så småningom, men det är ju så mycket lättare att göra redan när man bygger:-)

2010-11-03 @ 09:55:17
Postat av: annie

Det kallar jag shopping! Blir kanon. Och lite skönt måste det vara att ha någon som riktar in blicken på en :) Det är väl mkt att hålla reda på. Kaminen ser toppen ut, det ger jättehärlig värme. Lycka till med allt! :)

2010-11-03 @ 15:04:18
Postat av: linnea

Åååååhhh, så fint. Ert hem blir ju jätte fräsigt!!!



Puss

2010-11-09 @ 00:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0