Telefonsamtal


Det har regnat hela morgonen. Men nu kikar solen fram bakom ett moln.

Jag hann inte mer än trycka på publicera så ringde mobilen. Bara för att jag jus varit bitter och spytt galla över läkaren som aldrig ringde upp. Hon ringde. Frågade om jag ville ha svaret på telefon. Mitt svar var -Ja. Hennes svar var -Nej, Astrid hade normal genetisk uppsättning. Det finns inget som tyder på någon ärftlighet som orsakat felet på Astrids lungor.

Verkligen skönt att få ett negativt svar. Innerst inne var jag ganska säker på att det var så. Men man kan ju aldrig riktigt veta. Detta betyder också att vi aldrig kommer veta vad som orsakade hennes dålig lungor. Varför blev det såhär? Varför drabbade det just oss? Varför? Varför? Varför?

Kommentarer
Postat av: Catti

Skönt att få veta att det inte är något ärftligt, men jag förstår frustrationen ni har över att ni inte veta varför det hände Astrid.



Hoppas allt går bra med husbygget.

kramkram

2010-10-14 @ 14:20:55
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Annika

Det är skönt att få ett neg svar på kromosomerna. Fast det också betyder att man inte får ett SVAR. "Varför" kommer ni aldrig få reda på, liksom vi. Och det är jobbigt och svårt. Hoppas att ni snart kan tänka tanken på ett syskon till Astrid.



Kram från Arvids änglamamma

2010-10-14 @ 21:29:09
Postat av: Jen

Kramar Det är fruktansvärt att inte få ett svar på varför och istället få höra att det var en slump att ens barn dog. Det var samma för oss. "Otur" sa de. Visst är det skönt att veta att det inte är ärftligt men att inte få ett svar på VARFÖR?? det gör ont. Olidligt ont. Lider med er.



2010-10-14 @ 21:43:40
URL: http://jennirydberg.blogspot.com/
Postat av: Sussie

Hej igen! Läser varje inlägg i din blogg. Lider så med er som fått vänta på svar så länge! Vi fick svar efter ca 6 veckor och det var lungorna på vår ängel också. Vi fick diagnosen KNS. Tycker det känns otäckt på något vis att både din och min ängel hade fel på lungorna och att dom somnade in dagarna efter varandra. Vill du får du gärna maila. Skulle vara skönt att utbyta tankar med någon som vet vad man går igenom. Många kramar!

2010-10-14 @ 22:21:12
Postat av: Frida

Kan inte tänka mig det ni går igenom. men ni verkar vara otroligt starka och jag beundrar eran styrka!

2010-10-16 @ 20:07:02
URL: http://kullinger.blogg.se/
Postat av: Chrissan

Hamnade här av en slump...



Tänker på er.

Det som hänt er borde aldrig få hända.

Men tyvärr gör det det allt för ofta...

2010-10-17 @ 19:19:02
URL: http://chrissanssvammel.blogspot.com
Postat av: Jossan

Skönt på ett vis, otroligt jobbigt på ett annat! Varför är en fråga som kommer följa med oss hela livet, en fråga man önskar det fanns ett svar på...



Många kramar till dig du fina!!

2010-10-17 @ 20:30:14
URL: http://anglaflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0