Utställning

Ibland är det bara för härligt att bo i en liten håla. Min härliga ö. Ön där det händer så lite att dagens största nyhet är klagomålen på underlaget för årets hundutställning. Tydligen har det inkommit klagomål på att gräset är för högt. Det optimala är att underlaget skall likna en fotbollsplan, men vid Oscarsstenen liknade det mest en stubbåker. Ve och fasa. Många hundar hade tydligen sådant problem med underlaget att dom började halta och därmed blev uteslutna. Tillåt mig småle. Jag misstänker att det inte var vinnarna som klagade.

Det här med hundutställningar facinerar mig. Jag kan inte låta bli att tycka att det är en klubb för inbördes beundran. Visserligen krävs det mer träning än man kan tro. Jag menar hunden måste kunna ställa upp sig snyggt, kunna följa föraren springandes runt i en cirkel. Det är en fördel om dom inte biter domaren när dom tittar på tänderna. Dom skall kunna uppföra sig helt enkelt. Vilket jag tycker alla hundar skall kunna, oavsett var dom befinner sig.

Aska som är normalt sund, snygg och trevlig hund klarade att springa på stubbåkern. Utan att halta. Hon vann inte. Inte heller förlorade hon. Vi var en del av spektaklet, Aska och jag. Det var inte första gången, sannolikt inte heller sista. Jag tycker ändå det är ganska roligt, trots allt. En liten stund i rampljuset. Även om det är på en stubbåker.


Springandes på stubbåkern utan att halta.(För er som bryr er så blev Aska 4:e bästa tik och fick ck).


Kommentarer
Postat av: sARA

Grattis till en alldeles normal och väluppfostrad hund och ett bra resultat :)

Stubbåkrar kan vara farligt, det vet vi ju alla, i synnerhet för jakthundar haha!

2011-08-30 @ 12:53:59
Postat av: Elisabeth och hector

Hej! Det ska mycket till för att en schnauzer skall reagera på underlaget, vet inte vad som skall få Hector att reagera. Men det är klart en chihuahua kanske försvinner bakom gräset.. Grattis till fint resultat med en fin hund! Pappa Hector hälsar

2011-09-05 @ 21:57:44
URL: http://hundrum.dinstudio.se
Postat av: Anna och Melly-Bell

Jag hamnade här på din sida av en slump.

Gick tillbaka och började läsa.

Började gråta.

Och kunde inte sluta.

Livet har behandlat er grymt.

Och ni är så oerhört starka som fortfarande står upp! Jag beundrar er för det. Att ni lyckas hålla ihop, kämpa på och se framåt.

Jag känner en stor sorg när jag läser om det tragiska som drabbat er.

Men jag hoppas att lyckan kommer att le mot er igen...

styrkekram

2011-10-10 @ 22:02:03
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: Annie

Hundutställningar är onekligen lite speciellt. Jag gillar att det finns iaf en vettig matte och fin vovve som inte krånglar med papiljotter, extra färg på nosen och kapade svansar. Aska är alltid snyggaste schnauzern i mina ögon!(japp lite partisk)Lovar att agera fotograf igen om jag har möjlighet.

Heja och grattis till ck!

Kram/a

2011-10-18 @ 21:57:05
Postat av: Anna

Hej! Tittar fortfarande in här efter nya uppdateringar. Vi förlorade våra små relativt samtidigt och funderar ibland på hur ni har det. Hoppas det går bra med huset och att ni haft en bra jul och nyår. Kraam

2012-01-07 @ 16:14:25
Postat av: martina

Jag är lite nyfiken på uppdatering här, tittar in lite då o då. Hittade blogg från ett forum och tyckte det ni gått igenom var väldigt gripande och sorgligt.

2012-02-05 @ 17:20:50
Postat av: Felicia

Fin blogg!

2012-02-22 @ 20:46:23
URL: http://feliciafelicia.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Veronica!

Hur har ni det nu för tiden i ert fina hus? Snälla, kan du inte börja blogga igen?

2012-03-27 @ 19:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0