Färg

Vi börjar få lite färg på väggarna. Eller ja, om man nu räknar vitt som en färg. Pappa gnäller mest om att vi är tråkiga som målar allt vitt, vitt och vitt. Men det är ju inte hela sanningen. Taken och fönstrarna är vita men väggarna bär faktiskt färgen "Modevit". Så det så. Sen har jag målat en vägg grön idag. Och så vitt jag vet så är inte grönt särskilt vitt. 

Vita fönster, vita tak och modevita väggar. Fast här ser taket gråare ut än väggen, i själva verket är det preciiiis tvärt om.

 

Groventrén har fått en grön vägg. Jag gillar grönt. Har saknat den här färgen sedan jag flyttade från min första egna lägenhet. (Där målade jag nämligen väggarna på toaletten med den här färgen. Ica Maxi färg på våttapet, tro det eller ej men det höll faktiskt.)

 

Nu är dom sista fönstrarna på plats och nästan allt plåtarbete är gjort, vi saknar bara fönsterbläck.


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Det är så kul att få se bilder på hur ert fina hus tar form!

Kram

2011-02-26 @ 22:49:25
URL: http://ann-louise-angel.blogspot.com/
Postat av: Sussie

Gud vad fint ni får!!!

2011-02-27 @ 00:13:20
Postat av: Catti

Vad fint det blir

2011-02-27 @ 08:08:59
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Jossan

Åh vad fint det blir!!



Kram

2011-02-27 @ 10:08:57
URL: http://anglaflikkan.blogg.se/
Postat av: Johan & niklas

Åh va fint det blir! Önskar vi kunde vara där, måla är kul. Kjell har helt fel för övrigt vitt är det nya beige. Precis som beige var det nya blått. Blått i sin tur är det nya grönt osv... ni förstår säkert... Fråga Lollo Carter bara, hon skulle säkert kunna rolla hela huset med bara läpparna..



Puss & kram

2011-02-27 @ 12:35:38
Postat av: annie

Häftigt! Det ser ut som ett hus på riktigt ju. Måla är rätt kul (kanske inte de första två omgångarna grundfärg). Grönt är fint och passar bra i hall, bortsett från den fantastiska färgen jag hade tidigare i hallen. Spännande att se framstegen!

Kram /A

2011-02-27 @ 14:03:09
Postat av: Linnea

ÅÅÅÅÅhhhhh så fint!!!!!! Längtar till jag ska få komma och titta live!



Saknar dig!!

2011-03-28 @ 22:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0