Vaccinerad

Jaha kära vänner, har ni/ska ni vaccinera er mot svininfluensan? Jag fick min vaccination igår morse, jag finns ju i den högst prioterade gruppen av två anledningar- jag är både sjukvårdspersonal och tillhör en riskgrupp. Sticket kändes inte alls, trots att det gick rykten om att alla 80-talister skulle skrika som stuckna grisar. Jag som alltid trott att det är 70-talisterna som är dom riktiga mesarna. Jag är ju både hård och tålig så jag led i tystnad.

Även om inte sticket gjorde ont så kan jag lova er att det inte är alls skönt efteråt. Det känns som att armen blivit överkörd av en stridsvagn, jag kan knapt lyfta den. Dessutom kan man ju förvänta sig feber och förkylningssymptom såhär i efterhand. Nu hade ju Oscar redan delat med sig av sina förkylningsvirus så jag vet inte riktigt varför jag snörvlar, om det är vaccinet eller Oscar-virus.

Min stackars bror däremot, han kan se fram emot att få vaccinet efter alla andra. Jättesist, om det finns något kvar vill säga. Poliser verkar inte vara prioriterade när det gäller influensavaccineringen, det kan man ju förstå i och för sig. Dom gör ju inte direkt någon samhällsnytta och inte vistas dom ute bland folk heller.

Hur tänker ni göra?


Kommentarer
Postat av: NIna

ÅH NEJ! Jag vill inte få min arm överkörd. Fan, jag VILL INTE. Jag är RÄDD.



Men... om det är för att minska smittspridning samt skydda Ville får jag väl göra det. Men det är mot min egen vilja.



Nehej så poliser är ingen prioriterad grupp alltså. Man slutar aldrig förvånas.

2009-10-17 @ 10:52:48
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Agneta olin

hej!

jag ska vaccinera mig vare sig jag nu är prioriterad eller inte, pappa ska också göra det eftersom han också tillhör riskgrupp.

Det kan inte vara lätt att vara polis i dag, hua

vi ses snart

kram

2009-10-17 @ 11:04:31
Postat av: Agneta olin

var med och vaccinerade våra elever igår. några sa att armen kändes som bly och att den inte gick att lyfta. Så då kanske det kommer att bli som när jag var liten och skulle ha spruta, tyckte det var äckigt så jag slog helt enkelt bort den. Nej det kommer nog itne att hända man får väl skärpa sig.

2009-10-17 @ 14:07:50
Postat av: de två sanna hjältarna

80-talist = riskgrupp!!! Tacka vet vi de hårdhudade, revolutionärerna som är de sanna hjältarna: vi som är födda på 70-talet! Vi slet och banade väg så att ni skulle kunna curlas fram i livet medan vi fick ta skiten!!!



Ja, ja, men vi älskar dig ändå, du kan till och med vara ett undantag



mvh



De två små grisarna :)

2009-10-19 @ 21:13:54
Postat av: Johan

Kan bara hålla med föregående talare. 80 talister=glidarna. Hade en 80-talare före mig i vacc-kön som skrek som en stucken gris!!

Kram

2009-10-21 @ 05:47:44
Postat av: Veronica "författaren"

Nä Johan, JAG var före dig i kön och jag sa inte ett ljud. Du din klena 70-talist, du fick ju feber, jag menar, feber- vad är det för larv?!

2009-10-22 @ 02:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0