K(r)amp om våren

Jag tror våren är på väg. Jag som gillar snö och kyla tycker är för en gångs skull ganska nöjd med vintern som varit. Men nu kan våren komma. Trots att det är fortsatt kallt skiner ju solen vareviga dag och smälter bort lite mer av allt det som var vitt från början för var dag som går. Nu ser inte snön så kul ut längre heller, skitig och dann. Spöregn och 5-10 plussgrader ett par dar så är problemet ur världen.

Jag var rädd att jag skulle få tråkigt, drabbas av leda och tristess av att vara ledig så här länge. Tänka sig att jag inte har jobbat sedan i slutet av januari!? Men icke. Även om jag inte direkt sliter ihjäl mig med ett fullspäckat schema så har jag inte lidit av tristess en endaste dag. Det är så trevligt att ha flyttat hem igen, här ringer det helt plötsligt på dörren då och då och det är inte bara Jehovas vittnen som försöker frälsa en utan faktiskt folk jag känner. Folk som kommer förbi för en spontan fika eller pratstund. Me like.

Allt är klart inför Alvar-Stinas födelse. Oscar har bakat bullar, målat spjälsäng och skötbord. Jag har varit på Ullared med Johanna och mamma och laddat med kläder och andra nödvändigheter. Det där med att Oscar har bakat bullar är viktigt. I Oscars familj äter man när man är nervös och under en förlossning går det tydligen åt en ansenlig mängd bullar.
För ett par veckor sen vaknade jag mitt i natten med kramp i vaden, i panik försökte jag få ner foten i golvet för att få den att släppa. Naturligtvis hade jag snurrat in mig i täcket likt en larv i en kokong och kom inte loss. I panik började jag veva vilt omkring mig och råkade klappa till Oscar i bröstet så han tappade andan. När han återfick luften såg han panikartat på mig och sa -Föder du?!
Efter mitt nekande svar och förklaringen att jag bara hade fått kramp så lade han sig med en djup suck i sängen och sa -Vilken tur, jag blev lite rädd för jag har inte bakat bullar än.

Nu när bullarna är bakade och våren är på väg så skulle jag gärna bli av med min otympliga mage också. Sen kan sommaren komma!

Kommentarer
Postat av: NinA

hahahaha så jääävla roligt. du är bäst verran. lycka till på F-dagen, om vi inte ses innan.

Kanske vi skulle komma förbi på en spontanfika en dag? Hinner vi innan ni blir tre? Nästa v?

2010-03-18 @ 20:30:20
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: johan

Åh va skönt att bloggandet kommit igång. Trodde nästan bredbandet inte gick till ön. fniss

Bra att bullarna är redo, nu behövs bara colan också.

kram

2010-03-22 @ 14:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0