Inga svar

Idag har vi träffat barnläkaren. Obduktionsresultatet har inte kommit än. Läkarna är fortfarande lika oförstående till varför Astrid inte klarade andningen själv. Vi kommer kanske aldrig att få några svar. Ärligt talat vet jag inte vad som är bäst. Att inte veta eller att få veta. Ibland känns det som att ett svar kommer leda till ännu fler frågor. Vi kommer ändå aldrig få veta varför det drabbade just oss. Aldrig få veta varför just vår dotter inte fick stanna.

Jag och Oscar har pratat om vad vi tror gick fel. Bara spekulationer. Vi har gissat oss till samma sak som läkaren. Vi får väl se om vi har rätt. Det kan dröja länge innan vi får svar, om vi får något svar. Oavsett vad det visar så får vi inte vår flicka tillbaks.

Vi besökte graven idag. Blommorna ligger kvar. Lika vackra som när vi lämnade dem efter begravningen i tisdags. Det kändes konstigt att stå där. Stå där och veta att vårt barn ligger under jorden. En meter under våra fötter. Vilandes i sin vita kista, tillsammans med nallen och filten. Med mammas halsband runt sin hals. Älskade ängel. Vår fina lilla flicka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver så himla fint om

eran lilla Ängel!

2010-05-06 @ 20:39:50
Postat av: Anonym

A= askas kompis

S= supersöt

T= tårar av glädje

R= rörande för många

I= i allas hjärtan

D= drömbebis



Tänker så otroligt mycket på er, s*tan vad livet kan va orättvist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-05-06 @ 21:22:25
Postat av: anna a

Starka änglammama. Kom just från min sons grav, lämna tre nya vita rosor där och kollade så ljuset brinner. Är där varje dag och tänker samma tankar som du. Ser han framför mig där han ligger under filten, hans lilla hand och allting vi la ner till vår efterlängtade lillebror..

2010-05-07 @ 12:05:15
Postat av: Lizen

Hejsan!



Jag känner inte dig men jag hamnade på din blogg av en ren slump och jag måste bara få beklaga den otroliga sorg som drabbat er. Jag kan inte ens föreställa mig hur vidrigt det måste vara.

Kramar

2010-05-07 @ 15:39:34
Postat av: Gun-Britt AVD 061

Beklagar er stora sorg, det är när man läser sådant som man uppskattar de man själv har. Hoppas ni kan få en bra vår tillsammans du och Oscar.

2010-05-08 @ 02:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0