Värk

Det värker i kroppen. Ömmar i musklerna. Det var lite svårt att ta sig upp ur sängen imorse. Stramade lite när jag skulle lyfta tekoppen. Skulle nog behövt en rullator när jag var ute med hunden.

Det är nämligen så, att jag har tränat. Jag lider av träningsvärk. Aj aj aj. Det var helt enkelt alldeles för länge sedan sist. Allvarligt talat så var det nog flera år sedan jag tränade. Jag har inte ridit sedan i oktober. Visst, jag är ju ute med hunden varje dag. Men det är också allt. Sist jag var på ett träningspass var väldigt länge sedan. Men nu skall det bli ändring på det!

Jag kan ju inte bara gnälla på Oscar att han är lat och lite småfet utan att själv göra något åt min bristfälliga kondition. Det är bara att bita i det sura äpplet. Så jag gick ut hårt i tisdags och drog till Friskis med vännen Hanna. Medan våra respektive slet hårt på gymmet så försökte vi hitta vår förlorade koordination. Allvarligt talat. Den är helt försvunnen. När jag lagom hade kommit på hur jag skulle röra fötterna och armarna samtidigt. Ja då hade ledaren byt steg för länge sedan. När vi skulle ner på golvet och träna styrka så sträckte jag mig. Lite pinsamt att sträcka sig av att lägga sig ner på golvet. Kan det vara så att jag börjar bli gammal?!

Lite lagom stel efter tisdagens övningar så hoppade jag upp på hästryggen igår. Eller ja, inte hoppade kanske. Snarare kravlade mig upp. Jag och Sandra tog en härlig tur genom skogen ner till havet. Det är en speciell frihetskänsla att galoppera fram genom skogen. Roligt var det också. Vi pratade om hur vi red när vi var yngre. När man ångade fram över stock och sten utan en tanke på att man faktiskt kan slå sig om man ramlar av. Man ramlade av ibland. Slog sig som fan. Hoppade upp igen och glömde lika fort. Nu tänker man på hur ont det skulle kunna göra. Om man skulle ramla av. Oroar sig liksom i förebyggande syfte. Så fegar man ur ibland. Det är väl sådanna tankar som kommer först när man börjar bli gammal?!

Skönt är det. Att ha fysiskt ont. Skönt för att det tar udden av den värk och tomhet jag känt inom mig sedan Astrid dog. Jag räknar med att jag kommer ha en del ont i framtiden. Psykiskt kommer jag ju ha ont resten av livet. Fysiskt, när jag har varit duktig och rört på mig. Det sägs ju att en gång är ingen gång. Två gånger är en vana. Jag tror jag skall göra tränandet till en vana.


Kommentarer
Postat av: Tonci

Hej Veronica!



Jag har hittat hit genom en annan blogg. Jag vill bara säga att jag känner djupt med er i era sorg och förlust. Vi har precis gått igenom nästan samma sak. Vårt barns hjärta slutade slå i min mage i 36:e graviditetsveckan, fyra veckor innan beräknad förlossning. Jag födde fram vår lilla ängel i förrgår. Nu är våra hjärta helt krossade och vi upplever det värsta smärtan i våra själar som man kan tänka sig.

Jag läste nu igenom din blogg från dagen när ni förlorade er lilla Astrid och jag tycker ni är så starka och dina ord gav mig styrka och tro på att man kan gå vidare även om det känns just nu omöjligt och oerhört jobbigt. Jag tänker på er och önskar att era krafter blir större och större. Det som ni, vi och tyvärr många andra upplevde skulle INGEN av världen få uppleva.

kramar,

"Tonci"

2010-09-16 @ 13:50:14
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Jag har planer på att börja på Friskis jag med. Verkar det bra där?

2010-09-16 @ 14:56:28
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: Sandra

Härlig smärta är träningsverk. Ska vi ut igen på måndag morgon? Kramar

2010-09-17 @ 19:40:20
Postat av: agneta Pedersen

Tjenixen Verran:)

Nu fick jag skratta lite här på morgon kvisten! Träningsvärk, gammal...... Visst är det en härlig känsla! Men du glömde nöjd med att du orka och kan! Så tänker jag varje gång fy tusan va duktig jag är som orka runt eller palla ett spinningpass!

Hur går det med huset/tomten? Det låter ju som man kan få en svampmacka om jag har vägarna förbi!!

Själv är jag Fru Pedersen nu, känns jätte bra men jätte svårt att bytta namn det lär ta ett tag!

Nu ska jag cykla iväg till jobbet och kränga lite kläder, det blir roligt!

Kärlek och tankar till dej och ditt nya träningsliv:) / Agneta



2010-09-23 @ 08:39:52
Postat av: Viktorfrisk

Snygg blogg, följ gärna min också via bloglovin osv..

ESKILSTUNAS STÖRSTA MANLIGA MODEBLOGGARE! Bloggar om hockey,träningen och livet att klara så mycket samtidigt! Ha en fin dag! MVH VIKTOR FRISK

2010-09-23 @ 09:09:40
URL: http://knockout.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0