Uppdatering

Tittade som av en händelse in på bloggen. Har inte varit här på evigheter. Faktum är att det var så länge sedan att jag hade glömt lösenordet och fick begära ett nytt. Blev förvånad över att det verkar som att det forfarande finns människor som inte gett upp hoppet om att jag skulle skriva igen.

När vi förlorade Astrid var bloggen väldigt viktig för mig. Den blev en ventil och en mötesplats. Bloggen hjälpte mig mycket i mitt sorgearbete. Jag sörjer fortfarande Astrid. Kommer alltid att göra. Sörjer allt vi gick miste om. Allt vi aldrig fick uppleva med henne.

Det fanns vissa saker jag inte tålde att höra då när Astrid dött och såren var färska. "Tiden läker alla sår". " Ni kommer få fler barn."

Tiden läker kanske såren men jag kommer alltid ha bestående ärr. Ärr som jag inte skulle vilja vara utan. För även om vi förlorade Astrid alldeles för fort, så skulle jag inte vilja vara utan henne. Hon är och kommer alltid vara en del av oss och vår familj.

Vi kommer att få fler barn. Vilken dag som helst faktiskt. Jag går här hemma och drar benen efter mig med magen i vädret. Det är också en av anledningarna till att jag inte bloggat på länge. Bloggen är på sätt och vis Astrids. Något jag ägnade mig åt när jag väntade henne. Nu är det ett nytt liv i min mage. Inte Astrid igen, utan ett nytt barn. Ett syskon. Någon som aldrig kommer att kunna ersätta Astrid. Någon som istället kommer att ta ny plats. En annan plats.

Graviditeten har gått förvånansvärt bra. Jag trodde att det skulle vara förknippat med mycket mer ångest och oro. Insåg ganska fort att jag inte hade något för att oroa mig. Det är ändå inget jag kan påverka. Det var ju inte mitt eller någon annans fel att Astrid dog. Däremot hatar jag att höra att "Det går säkert bra den här gången". Det gör det kanske, men vem fan vet något om det? Det vet vi inte förrän detta barnet är fött.

Jag hoppas och tror ju att allt kommer gå bra. Annars hade jag aldrig vågat prova igen. Men att veta att allt går bra, det kan ingen göra.

Så det här var en liten uppdatering. Kanske kommer det snart fler. Vem vet.

Kommentarer
Postat av: elin ♥ Mamma till Signe♥

åh så kul! Grattis!

hoppas på att få höra nått när den lille anlänt



kram

2012-04-17 @ 15:12:22
URL: http://flieo.blogg.se/
Postat av: jenny

Så himla glad man blir av att läsa att Astrid ska få ett syskon. Grattis till er! Kram Jenny (som följt er sedan länge men inte känner er)

2012-04-18 @ 07:41:26
Postat av: Daniela

Fantastiskt att Astrid ska bli storasyster.

Heja er!



Hälsningar Daniela (som också följt er länge utan att känna er)

2012-04-18 @ 10:43:36
Postat av: Annika

Har varit inne och kollat med jämna mellanrum. Tänkte på dig nyss. I morgon blir ju v

2012-04-18 @ 20:21:52
Postat av: Annika

Hmm, det skickades för tidigt...



I morgon blir ju våra änglar 2 år. De får fira ihop. <3

Hoppas ni får en fin dag i morgon. Ser fram emot en uppdatering om Astrids lillsyskon.



Kram från Arvids änglamamma

2012-04-18 @ 20:24:07
Postat av: Anonym

Har följt din blogg, gläds så att din fantastiska nyhet!!

2012-04-18 @ 22:20:26
Postat av: ANNA

Har oxå följt din blogg och blir riktigt glad över nyheten med en liten! All lycka till er!

2012-04-19 @ 16:43:54
Postat av: Ida ( esso)

ÅÅÅ vad jag blir glad att se en uppdatering, som jag tänkt på er! HUr trivs ni i huset?? Vi har bott i snart 2 år i vårt!



Väldigt glad att höra att er Astrid också ska få ett syskon. Vår Astrid fick en lillasyster i Maj förra året.



Önskar er all lycka!

KRAM

2012-04-20 @ 20:05:46
URL: http://tankardaochnu.blogspot.se/
Postat av: Tonci

Vad jag väntade på den här uppdateringen :-)!

Stort grattis till er! Jag är jätteglad för er skull!!

2012-04-21 @ 09:42:15
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Anonym

har också följt bloggen. Blir så glad av att höra att ett syskon är på väg! Stort Grattis!

2012-04-21 @ 16:23:58
Postat av: Marie och Hans i Motala

Hej Verran. Kul att höra från dig igen, har kollat in lite då och då. Var ju ett tag sen vi sågs men har fått lite inside från gemensamma bekanta ; )

Ha det bra på ön, snart kommer nog solen på fler än ett sätt. Hälsa din tokiga sambo/Kramar i mängd

2012-04-22 @ 08:51:40
Postat av: Livets underverk

Vad glad jag blir att höra att Astrid ska få ett lillasyskon vilken dag som helst! Stort grattis och lycka till!

2012-04-22 @ 12:06:23
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com
Postat av: Jossan

Åh vad roligt med ett inlägg! =)



Grattis till liten i magen!!



Kramar

2012-04-24 @ 22:18:37
URL: http://anglaflikkan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fortsätt uppdatera oss o skriv på din blogg!

Du har en fantastisk förmåga att uttrycka dig i skrift, dina ord berör ända in i själen.

Stort lycka till med Astrids lilla syskon!

2012-04-27 @ 18:32:52
Postat av: Sara

Hej! Har varit en trogen följare, men nu var det länge sedan jag kikade förbi. Men så såg jag ett fb-inlägg av mannen din och kom på att jag skulle kika förbi här. Så underbart med ett syskon till Astrid! Lycka till i massor!! Kram från Sara som inte heller känner dig... :-)

2012-04-29 @ 09:07:08
URL: http://snorsk.blogspot.com
Postat av: Sara

Åh vilken underbar uppdatering. jag har följd din blogg ett bra tag och haft kvar dej blend favoriterna, klickat in lite då och då och ofta undrat hur det gick för er.



tack för raderna.



Och världens största lycka till!

2012-04-29 @ 22:11:10
URL: http://smileysara.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej,



jag blev helt tårögd då jag fick höra dina glada nyheter. Jag har gått in på din blogg lite då och då och hoppats.



När vi skulle få vårt andra barn kunde jag inte förstå hur man kan älska det lika mycket som det första, men hjärtat är magiskt... det finns hur mycket plats som helst.



Astrid kommer alltid vara ditt första barn som du älskar så mycket, men ditt kommande barn finns det lika mycket kärlek för.



Jag önskar dig en härlig tid nu framöver och att du ska få något du berövades av sist.



Många varma kramar,

Elisabet

Postat av: änglamamma anna

Åh Grattis till er lilla skatt! Vad kul! Känner er inte med har "följt" dej via FL och bloggen sedan vi för två år sedan förlorade våra barn. Har inte gett upp att du ska komma tillbaka till bloggen, kul att gav oss en uppdatering :-) Stor kram och lycka till! /Mamma till tre, två på jorden och en i himlen.

2012-05-07 @ 21:38:34
Postat av: Elisabeth Alexanderson

Hej!

Vid det här laget har ni troligen fått erat andra barn, uppdatera när du har tid och ork. Jag har också tittat in då och då, detta var en mycket glad nyhet. Hoppas Aska mår bra, pappa Hector hälsar!

Kram Elisabeth, Hector och Otto

2012-05-07 @ 21:54:46
URL: http://hundrum.dinstudio.se
Postat av: Elisabeth aLEXANDERSON

Hej!

Vid det här laget har ni säkert fått erat andra barn! Uppdatera och BERÄTTA när du har ork och tid, jag blev så glad när jag läste nyheten!

Hoppas Aska mår bra, pappa Hector hälsar!

Kram Elisabeth

2012-05-07 @ 22:01:51
Postat av: Elisabeth

Hoppsan det blev dubbelt, Kram

2012-05-07 @ 22:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0