Borttappad bilnyckel

Idag lyckades jag tappa bilnyckeln mitt på en åker med en halv meter högt gräs. Jättebra gjort! Dom är ju så billiga också nuförtiden med fjärrstyrning och grejer. Annat var det förr när man gick till konsum och fick en ny för 50 kronor.

Var ute i skogen och la några spår till Aska, som hon sedan klarade galant! Hon gick jättefint i spåret men köttbullarna i slutet skulle hon inte ha. Hon bara tittade på mig och sa; -Jag jobbar faktiskt, har inte tid att äta nu! Sen fortsatte hon spåra där jag hade gått tillbaks genom skogen. När hon tycker något är kul blir hon en riktig liten arbetsnarkoman. Efter spåren lämnade jag snitslarna i bilen och gick ut på en gräsvall för att träna inkallning. Märkte vid ett tillfälle att jag tappade bilnyckeln, men var inte så smart att jag lade den på något annat ställe. Nej då, jag la tillbaks den på samma tappvänliga ställe igen.

Nästa gång jag tappade den märkte jag det uppenbarligen inte. Inte förrän jag kom tillbaks till bilen, som stod där och log hånfullt åt mig. -Hahahaha, det verkar som att du får hem!!! Jag stod emot en kraftig impuls att slå in rutan på det hånfulla eländet och gav mig ut på åkern för att leta. Aska skuttade glatt efter och trodde att vi skulle leka mera. Hon tittade helt oförstående på mig när jag sa till henne att leta och tog en tugga gräs istället. Hon måste vara minst en 1/4 ko. Tänkte först att det här blir ingen match, man såg ju precis var jag hade gått. Efter en halvtimme gav jag upp och ringde och väckte Oscar som hade jobbat natt. Han i sin tur ringde den räddande ängeln Johan som kom ut och hjälpte mig att leta, men utan resultat.

Vi fick åka Saab till stan, hämtade Oscar och den andra bilnyckeln. Toyotan stod nöjd kvar därute i skogen. Vi gjorde ett sista tappert försök att hitta nyckeln när vi kom tillbaks. Tro det eller ej men Oscar hittade faktiskt den!!! Helt otroligt måste jag säga. Inte att det var Oscar som hittade den utan att någon hittade den över huvudtaget.
-Varför säger man alltid att man hittar allt på sista försöket? Det vore ju väldigt korkat att fortsätta leta efter man hittat det man söker. (Sagt av Oscar, en klok filosof).

Jag känner på mig att jag kommer att få ha Oscars gummistövel (strl 47) som nyckelring i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Agneta olin

Lite bondtur ska man väl ha.

Kram

2009-08-17 @ 17:05:18
Postat av: Johan

Har en avlagd skottkärra du kan få låna när du ska ut och gå med dig nya nyckelring!! Kommer gå åt.

2009-08-17 @ 18:41:46
URL: http://askebacken.blogg.se/
Postat av: Veronica "författaren"

Tack Johan men brodern min har tydligen en nyckelring som spelar en melodi när man visslar på den. Jag skulle få den sa han. Som om jag vore i större behov av den än honom!!! Fnys.

2009-08-21 @ 06:21:41
URL: http://veronicaolin.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vilken tur att du har en så redig man, och att hans bror lånar ut skottkärran. Vad skönt för dig! Och tur att du kan åka tåget hit, vore jobbigt att baxa in skottkärran i bilen när du ska hit ;)



(Jag vet, det kunde lika gärna varit jag...)



Puss puss love you!

2009-08-26 @ 14:57:14
Postat av: Linnea

uppdatera oss på ditt liv söt!!!

2009-09-03 @ 07:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0