Förbannade, helvetes, jävla skit!

Varför svär man alltid så in i norden när man slår sig? Det känns till och med bättre efter man fått ur sig svordomarna, jag tror till och med att det gör lite mindre ont.

Häromdagen skulle jag sparka iväg en fotboll till Aska och Lovis, (var i Västervik hemma hos svärföräldrarna). Vovvarna har gått hårt åt den stackars bollen, Aska och Casper har ägnat halva sommaren åt att klä av den så nu är det bara själva innanmätet kvar. Knapt någon luft i den heller så jag tänkte att det är bäst att jag tar i ordentligt så den kommer någonstans. Och ni som känner mig vet att mitt bollsinne är fyrkantigt. Två par bruna ögon tindrade av förväntan. Jag tog sats och lade upp värsta Zlatan kicken, barfota såklart.

Smack, bollen flög i en elegant båge rakt in i tomtens enda björk. Jag kom förvisso ganska långt med tanke på att det inte var någon luft i bollen. Dessutom passade jag på att dra foten rätt in en kätting. I andra änden av kättingen satt betonklumpen som vi skulle ha till att ankra upp båten, den hade jag sett och såg till att missa. Ni vet hur ont det gör när man slår i tårna i tröskeln. Gånga det med tre och lägg till ett antal svidande skrubbsår med tillhörande blod och blåmärken så kanske ni fattade hur mkt jag svor.

Försökte låta bli att svära men det gick liksom inte att hejda. Ut kom en lång harang som hade gett påven en hjärtinfarkt om han hade hört det. Det gjorde skitont rent ut sagt men det kändes ändå lite bättre efter svordomarna läckt ut. Inget medlidande av Oscar fick jag heller, han frågade bara om jag kunde röra på tårna och när det visade sig att det otroligt nog faktiskt fungerade sa han bara;
 -Bra, då slipper vi åka till akuten och röntga. Här ta lite papper och torka av blodet så du inte sölar ner där inne.

Medlidande från honom får man nog bara vid hjärtstopp eller annan uppenbar livsfara. Inte för några krossade stackars tår inte. Jag haltade och ojade mig till och med lite extra men det hade jag inget för.

Fast jag väljer mina svordomar. Aldrig könsord, tycker det låter så otroligt illa. Använder helst bara sådanna ord som inte benämner något verkligt, t e x satan, jävlar eller helvete. Nej- jag tror varken på gud eller satan. Uppdiktade av människan för att ha något att skylla på enligt mig. Men andra får gärna tro om dom mår bra av det. Det är upp till var och en. Troende tycker säkert att mina svordomar låter mycket värre än könsord. Som sagt tro, tanke och ord är fritt (nästan i alla fall).

Kommentarer
Postat av: Johan

Vi gav igen på kättingen med att dränka den j*vla fåtöljen så det så!

2009-08-11 @ 11:48:55
URL: http://askebacken.blogg.se/
Postat av: nina

Kan höra dej svära ända hit

2009-08-11 @ 22:12:07
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Veronica "författaren"

Tack Johan, dig kan man lita på! Hoppas Dolly ligger kvar. Oscar var där och slängde i två tallriksankare till innan vi lämnade viken... Båten hade säkert flyttat sig en hel decimeter.

2009-08-12 @ 04:19:19
URL: http://veronicaolin.blogg.se/
Postat av: Linnea

Stackars lilla cirkusprinsessan!!! Själv svär jag med både könsord på engelska och jävla, fan o.s.v Men måste erkänna att det känns mycket bättre att säga fuck än fan, jävlar osv... Men så är jag ju religiös på mitt sätt också!



Puss

2009-08-13 @ 12:19:22
Postat av: Agneta olin

det gör skit ont när man slår sia små söta tår. Men du borde vara van så många gånger du slagit dig. Ja Oscar brukar ju säga att du är galen att svära och kan nog hålla med, händer den bästa även mig ibland att det slinter ur en liten svordom.

Kram

2009-08-15 @ 11:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0