Sista Dollyturen för i år

Nu har jag varit dålig på att uppdatera lilla bloggen. Det beror på att jag mest har jobbat och varit på sjön senaste veckan. Om jobbet är jag ju förhindrad att skriva, dessutom vet jag inte om det skulle bli så kul läsning heller.  Däremot kan jag ju berätta lite om när vi var på sjön med Johan och Niklas i början av veckan, tänkte bjuda på lite bilder också!

När vi kom ut i söndags kväll så hade Johan och Niklas redan installerat sig på "Hundholmen" som jag döpt den lilla kobben till, samma ö som vi låg vid på premiärturen för några veckor sedan. Det har varit slappa dagar med kräftor, snaps, kortspel och öppen eld på kvällarna. Däremot blev det inget bad för det var bara fjorton grader i vattnet, trots att det var sol och närmare 25 grader i luften. Burr, det är till och med för kallt för mig. Aska var den enda som badade.


Nätterna var också kalla så jag Oscar och Aska sov i Cher´s förruff eftersom Dollys kapell läcker som ett såll, det blev väldigt kallt och fuktigt.



Niklas och Casper rodde ut för att reka grund med Cher III.



Niklas, Johan och Oscar myser vid elden, äter kräftor och snapsar Östgöta sädesbrännvin, trots att vi var i småland.


   
"Hundholmen" by night
.


På tisdag förmiddag drog vi vidare till "paintballön" eftersom vinden låg på vid hundholmen. Där gjorde vi mer brasa, spelade mer kort och grillade innan det var dax att dra hemåt mellen regnskurarna i onsdags. Väl i hamn åkte vi till ÖB och köpte silvertejp för att försöka tejpa ihop Dollys kapell. Det blev inte så snyggt och förmodligen inte särskilt bra heller. Kanske håller det ute lite väta tills det är dags att dra upp åbäket inför vintern, det blir nog inget mer sjöliv för i år. Höst och vinter får ägnas åt renovering istället. Jag skall försöka sy nya överdrag till dynorna i fören och nya gardiner. Sen blir det väl slipning, oljning och diverse småpyssel och ett antal tusenlappar på ett nytt kapell...


Paintballön.


Kommentarer
Postat av: Johan

Tack för ett par helt underbara dagar. Ni är bäst! Är lite vemodigt att åka hem sista turen för året, men det kommer fler somrar som tur är. Kramar J & N

2009-08-29 @ 12:12:55
URL: http://askebacken.blogg.se/
Postat av: agneta olin

2009-08-30 @ 21:58:13
Postat av: agneta olin

Det ser verkligen jättehärligt ut, nästan så man blir lite avundsjuk.Nibehöver nog inte tänka på vad ni ska göra på fritiden i fortsättningen.

Kram

2009-08-30 @ 22:01:27
Postat av: Linnea

Vad trevligt det låter! Jag kommer gärna med och åker efter de antal tusenlapparna ni lagt på kapell...



Puss

2009-09-16 @ 10:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0