Flyttkaos

Som jag nämnde tidigare så råder det flyttkaos här hemma. Igår fick både jag och Oscar ett litet sammanbrott över oordningen och försökte röja lite bland flyttkartonger och säckar. Oscar släpade ner alla kartonger i källarförrådet medan jag gör det jag är bäst på. Tittade på och gav order alltså. Oscar får ju skylla sig själv, hade han inte gjort mig på smällen hade jag också kunnat bära. Det är lite tomt och kalt här hemma, inga tavlor på väggarna och de flesta skåp och förråd gapar tomma. Förutom källarförrådet som numer spyr när man öppnar det.


Vissa av oss slet hårt med flyttkaoset.


Det var skönt att få lite bättre ordning och få dammsuga bort lite husdjurshår. Janne däremot, han är grymt besviken. Det finns inget som går upp mot äkta flyttkaos tycker han. Massa kartonger överallt som man kan gömma sig i. Han har skrämt livet ur oss alla genom att ligga där helt tyst och sticka ut en tass genom hålet i kartongen och ge en snyting till den stackars lyckligt ovetande varelsen som går förbi. Det är roligast när han gör det på hunden för hon skiter nästan på sig. Hon som är en cool, hård och orädd schnauzer (enligt henne själv) fattar verkligen inte vad det är där inne trots att det sticker ut en kattsvans. Hon morrar år katten värre än en rottweiler, men han verkar bara hånskratta åt henne.

Det gäller att kolla att lådan är tom innan man slänger ner något.


Kommentarer
Postat av: Agneta olin

Oscar kan ju känna sig rätt lugn när allt ska in på nästa ställe. Tur att du har en stark pappa och bror, eller!!

kram mamma

2009-12-12 @ 18:26:20
Postat av: stina

Känner igen mig aningen i flyttkartongkaoset. Återkom till Linköping idag, med en mer än överknökad bil.. Man samlar tydligen på sig rätt bra med saker endast på ett halvår.. Iaf, har du en stund över i veckan kan du väl skrika till, jag är i stan till på fredag eftermiddag och kan mer än gärna tänka mig att ses!

2009-12-13 @ 18:22:38
Postat av: Anonym

Haha, typiskt katter!!! De är så roliga, just nu ligger Mirza i mitt knä och försöker få mig att sluta skriva, fattar jag inte att jag ska klappa honom istället? Ja, enligt dem är vi nog tröga...



puss

2009-12-19 @ 13:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0