Strålande helg i skåne

Helgen har tillbringats i Skåneland i goda vänners lag. Har inte varit i Kristianstad sedan vi flyttade därifrån i januari förra året. Det var verkligen på tiden...

Tog tåget söderut efter att ha jobbat tre nätter, Linnéa mötte mig vid tåget och hon var inte den enda som hade en tår i ögonvrån. Jag har haft kameran i högsta hugg hela helgen så jag tänkte låta bilderna tala den här gången!

På fredan hittade jag fiiina blommor som jag var tvungen att plocka. Jo då äkta prästkragar som luktade #¤&# när man tog in dom! En härlig odör spred sig i Linnéas lägenhet.

Skåne       Skåne

Naturligtvis släpade jag med Linnéa för att inhandla världens goooodaste chokladtårta från Duvanders.

Skåne

På lördan var jag o Sara ute och red på riktiga hästar, Gambi är en liten klen speta i jämförelse. Tyke är Saras nya nordsvensk, en riktig häst. Längst till vänster är Bamse som jag red, blev väldigt vig efteråt.

Skåne   Skåne   Skåne

Å sen blev det kväll och vi ställde till med sån fest att grannarna klagade redan kl sju. Det måste nog ändå va rekord. Vi dansade o hade galet kul, precis som om vi vore studenter på nytt.

Skåne   Skåne   Skåne

Lite akrobatik blev det också. Sara är en vänlig själ och hjälpte Linnéa lite på traven.

Skåne   Skåne   Skåne

Sen dansade vi vidare till T-baren, på strålande humör så klart!

Skåne

Sen är nog resten av kvällens bilder preskibrerade tror jag....

På söndagen var vi (läs jag) riktigt slitna, det blev soffan och Twilight. En grym film tyckte jag, rekomenderas varmt.

Linnéa har fått superfint i köket...

Skåne

...men har fortfarande inte fått tummarna ur att måla om hallen som jag och Oscar fixade åt henne när hon fyllde 30 år.

skåne

Måndagen blev en utflyktens dag där jag o Linnéa (tyvärr utan Sara som tvingades köra blåljus) drog ner till Österlen. Vi käkade räkmacka när en fågel sket Linnéa i huvudet (mkt roligt), tyvärr ingen bild på det. Sen fikade vi och tog årets preimärdopp, bara fötterna, men ändå.

skåne   skåne

Tack kära gamla (och nya) vänner för en härlig helg, hoppas inte det dröjer så länge innan vi träffas igen!
Nu studsar jag vidare....

skåne



Kommentarer
Postat av: Nina

Härliga bilder ni ser ut att ha haft det toppenkul. Ses snart! kram

2009-06-17 @ 21:38:48
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Haha!! Vilken helg vi hade!!! Jag vill bara tillägga att... för de preskiberade bilderna kan ni gå in på min blogg och kolla... där finns några, tihi.. opsyrran.blogg.se Lösenord Lennart



Puss puss

2009-06-24 @ 11:04:44
URL: http://opsyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0