Grevskapet uppdatering

Jag har varit dålig på att uppdatera hur det går med vårat bygge. Eller ja, det som skall bli vårat bygge. Vi väntar fortfarande på bygglov. Vi har väntat på det sedan i maj. Men vi är ju vana, vi väntar ju mest hela tiden. Väntar på att sorgen skall släppa sitt förlamande grepp. Väntar på svar om det kan hända igen. Väntar, väntar och väntar.

Sedan Astrid dog och vi bestämde att vi trots allt ville fortsätta leva, så har vi kämpat och slitit på tomten. Det har varit skönt att ha något som skingrar tankarna. Skönt att få ut frustrationer och ilska genom fysiskt kroppsarbete. Vi har sågat, kapat, klyvit och släpat ved och stockar. Fällt, släpat och eldat ris. Nu har våran byggare tjuvstartat lite med förberedelserna för grunden. Grävt och shaktat. Det börjar faktiskt hända grejer. Bara dom kunde öka tempot inne på byggnadsnämnden så skulle vi vara tacksamma. Det skall ta tio veckor att få ett bygglov. Inte tio månader.

Så här såg det ut i våras innan vi började röja.

Bränn, bränn, bränn!

Det blev lite virke, det här är ungefär hälften. Sen blev det minst lika mycket ved också...

Nu börjar det likna något. Pinnarna som är nedstuckna i jorden symboliserar huset och garaget.


Kommentarer
Postat av: Rickard

Stor skillnad mot när ni började. Hoppas vedstaplingen är klar :-)

2010-09-05 @ 23:55:53
Postat av: elli

Hej, jag hittade din blogg genom Ninas blogg. Jag har bara läst inläggen under kategorin Astrid och jag grät varje sekund.

Jag, som inte känner dig alls har nyss suttis den senaste halvtimmen och gråtit för dig och din familj. Du är så jävla stark.

Det jag läste skrämde mig också, att hon inte överlevde efter en okomplicerad förlossning och graviditet.

Jag vill skriva så mycket mer men jag har inget mer att skriva. Jag vet inte vad jag ska skriva. Men jag är så ledsen över vad som hände din familj och dig.

2010-09-06 @ 09:18:45
URL: http://rackarmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0