Framsteg

Förra veckan var svärmor och svärfar här. Denna veckan är Oscars bror här (tyvärr har han lämnat sin bättre hälft hemma). Med andra ord så har vi fått massa hjälp i huset. Rör har dragits, solvärme installerats, väggar tapetserats och golv har blivit lagda. Det är nära nu. Snart kan vi flytta in i vårat alldeles egna hus. Vi längtar.

Köket är på plats. Tyvärr var bänkskivan skadad i transporten så vi väntar ännu på en ny. Vi har valt kök från Ikea.

 

Efter mycket svett, svordomar och gråa hår kom golvet till slut på plats. Mattlackad ekparkett från Tarkett.


Jag och svärmor Bitten tapetserar fondhörn i vardagsrummet. Tapet från Marimekko.

 

Fondvägg i sovrum, tapet från Rusta.

 

Jag har lagt klinker i tvättstugen. Tänk vad mycket nytt man lärt sig den senaste tiden...

 

Badrummet är färdigkalklat och toan är på plats. Tänk nu behöver man inte gå ut i skogen när behov uppstår.

 

En dag när jag har tid, lust och energi. Då skall jag anstränga mig och kanske lära mig hur min kamera fungerar. Sen skall jag ta fina bilder. Som ni ser har inte den dagen kommit än.





Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Åh, så spännande att snart få flytta in! Ser hur fint ut som helst.

Kram

2011-04-12 @ 22:21:11
URL: http://ann-louise-angel.blogspot.com/
Postat av: Ida Eriksson

Hej, vad kul att se hur det går i huset, nu är det nära, jag minns det som i går när vårt hus var klart och vi fick flytta in. Första natten i sitt nybyggdahus är speciell. Vad fint det blir!!

Kram

2011-04-13 @ 19:10:27
URL: http://anglamammastankar.blogspot.se
Postat av: moster mia

Åh va ni e' duktiga, de blir ju sketfint. Är ju weditt nyfiken nu ju. Kram på er.

2011-04-14 @ 21:18:19
Postat av: Maria

Superfint, ni har verkligen legat i!! Skulle vara kul att se det live. Sköt om er / kram från Grebo

2011-04-16 @ 09:39:30
Postat av: Christina Larsson

Halloj Verran! Va duktig du är! Att kakla och lägga klinker är faktiskt ganska underskattat, eller hur?!

Det ser jättefint ut, kanske tittar in en dag, får man det`? Kram Christina

2011-04-16 @ 21:39:34
Postat av: Veronica "författaren"

Självklart Christina! Bara att komma förbi. Att lägga golv o klinker är faktiskt ganska roligt, man kanske borde skola om sig...Kram

2011-04-16 @ 22:29:56
URL: http://veronicaolin.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag tänker på er idag Veronica. Precis som jag gjort varje dag i ett år nu. Grattis till ditt första år som mamma, även om det inte blev som det skulle. En stor kram från mig, som inte vågar kommentera så ofta i rädsla att du inte vill ha mig här... KRAM!

2011-04-20 @ 07:13:42
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Jag tänkte mycket på dig igår. Jag kan inte alls föreställa mig hur er dag var igår...

2011-04-21 @ 06:55:02
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: annie

Tycker bilderna duger alldeles utmärkt :) Kul att se era framsteg med huset och nya erfarenheter!

2011-04-21 @ 14:03:26
Postat av: Stina

Ser väldigt fint ut det där. Jag gillar verkligen sånt där svart badrumsgolv.

2011-04-26 @ 11:35:47
URL: http://plattsattning-lulea.se
Postat av: ANSO

Du är ju riktigt händig Verran:) Jättefint:)))

Kraam



2011-05-01 @ 18:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0