Utställning i Norrköping igen

Idag har jag och Aska varit på utställning i Norrköping igen. Det gick inte särskilt bra idag heller, jag kanske borde hålla mig ifrån att ställa ut på hemmaplan. Idag fick Aska sin första (och förhoppningsvis sista) 2:a, trots att hon fick ganska bra kritik.

"Utmärkt huvud och uttryck. Korrekt bett. Välansatta ngt lätta öron. Vällagd skuldra och överarm, tillräckligt förbröst. För dagen lätt fransysk (dvs kobent) fram och bak. Ngt avfallande kors och upprätt i knä och hasvinkel. Utmärkt päls. Trevligt temperment. Välpresenterad."

Det går säkert bättre nästa gång, men nu är det ingen utställning inplanerad på ett tag. Nästa gång kanske Aska tycker det är roligare också, för idag ville hon inte alls och stod som en ko. Vi måste nog träna lite mer på det där också och övertyga henne om att det faktiskt är jättekul att spring runt i cirklar. Däremot är det dax för mentalbeskrivning om två veckor, vilket skall bli jättekul.

Aska med hållning som en halvdöd kossa, trots att hon blir mutad med köttbullar.



Aska´s kullbror Bosse (Caudatus Heat Haze) är på utställning för första gången, uppförde sig som om han aldrig gjort annat, fick 1:a pris och Hp. Tjusig som tusan.



Aska och Bosses snygga och trevliga mamma Nellie (LP1 FIUCH SUCH Caudatus Donatella Versace) blev 4:e bästa tik med Ck.

Kommentarer
Postat av: Agneta olin

Kobent eller inte, Aska är iallafall Aska. Hon längtar nog efter en utställning på Gotland tror jag.

Kram mamma

2009-08-16 @ 10:22:26
Postat av: Johan

Va va det för en j*vla domare Aska är inte alls någon fransyska...ska se att hon tar igen på mentalbeskrivningen....eller??? Hon är alltid en stor fet super 1:a i min bok så det så!!

2009-08-17 @ 18:40:18
URL: http://askebacken.blogg.se/
Postat av: Linnea

Till och med jag ser skillnad... Men det är nog som mamma Agneta säger, hon vill till Gotland ;)

2009-08-26 @ 14:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0