Utställning i Norrköping

Idag har jag och Aska varit på utställning i Norrköping. Vi hade en egen hejarklack med oss bestående av svägerskan Anni, Elisabeth (Askas pappas matte) och hennes dotter Märta. Anni dreglade mest över alla Bichon Friséer men var ändå till lite hjälp när hon tog fina bilder på Aska. Tänka att man redan blivit så proffsig så man har egen fotograf med sig! Tack för supporten!

Aska fick ett första pris och blev bästa juniortik, domaren var lite snål så vi fick varken Hp eller Ck den här gången. Hon fick skaplig kritik men anmärkningar på tex det vore önskvärt med bättre vinklar bak och att hon borde ha mer drive i bakbenen. På förra utställningen fick hon "bra vinklar bak" och at hon använder kropp/ben bra i rörelse. Hmm det är lite svårt att veta vad man skall tro, men så är det med bedömningssporter!

Här är hon ganska bra uppställd tycker jag:

Aska i Norrkpg

Fint schnauzer huvud:
Aska i Norrkpg

Den här gången fick man springa i cirklar:
Aska Norrkpg

Jag tyckte i alla fall att hon var den finaste på utställningen! Framför allt så uppför hon sig bra och är lugn och sansad, inte som en annan vovve som blev helt panikslagen och rymde från sin handler och hitades utanför utställningsområdet. Obehagligt.

Nej nu måste jag sadla om och bli hemmafru, tvättstugan väntar. Tjohooo!

Kommentarer
Postat av: agneta olin

hallå!

måste säga att det är himla kul att läsa dina inlägg. jag har förmedlat adressen till moster så hon kanske skriver en liten kommentar.

Aska är jättefin på bilderna och tänk att ha en egen "hovfotograf" inte illa.

kram mamma

2009-06-09 @ 21:10:01
Postat av: Veronica

Aha så du har kommit på hur man gör nu.... Kram

2009-06-10 @ 04:53:46
URL: http://veronicaolin.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hej!!!



Vad roligt att hon vann ett första pris! Ni är ju jättefina!!! Jag tycker inte det gör något att hon inte fick någon Ck eller Hp... Har ingen aning om vad Ck är och i min värld är Hp en dator ;)



Puss och kram du söta!!!

2009-06-10 @ 19:56:09
URL: http://opsyrran.blogg.se/
Postat av: agneta olin

Jo tänk du jag är inte helt tappad bakom en vagn.

kram

2009-06-10 @ 22:12:21
Postat av: Veronica

Linnéa; CK= certifikatkvalité (den bästa kvalitén) Hp= hederspris (för fina juniorer som inte riktigt är värda ck än). Se där fick du dig en liten lektion, fortsättning följer i helgen. Då ska du få lära dig btkl, cert o lite sånt, förstår att du knapt kan bärga dig.



Mamma;åh inte trodde jag väl att du var tappad bakom en vagn, vi är ju en smart släkt. Väntar dock med spänning på pappas första kommentar. Räknar med att han kommit på hur man gör ca år 2021. Kram

2009-06-10 @ 22:59:02
URL: http://veronicaolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0