En bit på väg

Ibland tror man att man kommit en bit på väg. Sen kastas man obarmhärtigt rakt in i sorgen och smärtan igen. Vi har haft det ganska bra den senaste veckan. Skrattat mycket. Varit på fastlandet och hälsat på Astrids farmor och farfar. Fixat iordning Dolly inför sommarens båtsäsong. Åkt till Linköping och Astrids farbröder. Firat schlager, skrattat och levt. Kommit hem till ön igen. Borta bra men hemma bäst.

Haft besök idag. Pratat om allt möjligt. Pratat om graviditet med min gravida vän. Kändes naturligt och inte alls särskilt jobbigt. Sen kom kvällen och det slog mig plötsligt. Jag kommer aldrig få träffa min dotter igen. Världen rasade samman. Tårarna som jag trodde tagit slut kom i massor. Hopplöshet och förtvivlan. Helvetes, jävla, skit. Förbannat också. Livet är så jävla orättvist.

Så kommer vår fina hund och pussar bort tårarna från mina kinder. Min söta sambo upplyser mig om var hon just hade pussat sig själv strax innan. Så skrattar jag igen. Och går och tvättar mig. Skrattar lite och livet känns lite lättare. För stunden i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Gulliga fina Aska som tröstar, och på ett lite halväckligt sätt bjuder på ett skratt :)...



puss

2010-06-02 @ 00:07:05
Postat av: Annika

Usch ja, det är inte rättvist! Känner igen mig precis, tyvärr.



Kram från en annan änglamamma.

2010-06-02 @ 07:55:03
Postat av: Jossan

Det kommer nog kanske alltid att vara så, rätt som det är kommer man på att - Men Herregud hon lever inte, jag har verkligen en bebis som aldrig kommer att börja skrika.



Man ska vara stark, man ska tänka framåt osv. Du gör det, du är stark men man behöver inte vara det jämt. Ibland måste man gråta, tycka livet är förjävligt, för det är förjävligt. Se tycker jag att en del av den styrka vi sitter inne med är att tillåta sig må precis så som vi känner oss!



Kramar till dig

2010-06-05 @ 08:54:35
URL: http://anglaflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0