Principer om uppfostran

Det är många som undrar om vi har några principer när det gäller barnuppfostran. Det har vi inte för vi har lärt oss av misstagen. Vi hade många principer när det gällde hunduppfostran innan vi köpte Aska. Det gick åt h_e med alltihop.

Inga hundar i sängen. Vem vill ha sängen full av grus och hundhår? Det är ju äckligt, dessutom är det bara folk med dålig självdiciplin som inte klarar av att säga nej till hunden när den vill vara nära. Folk med dålig självdiciplin och sen jag.

 

Hunden skall bara äta hundmat dvs torrfoder. Hundmat är för hundar, människomat är till för människor. Glass är hundmat som är till för Aska, uppenbarligen.

 

Bara ouppfostrade hundar drar i kopplet och en sån hund skulle ju inte vi få. Men att hon drar lite ibland när hon jagar vågor räknas väl inte, eller? Ja just det, hundar skall inte jaga katter/kaniner/fåglar heller. Shit, det har vi nog glömt att tala om för Aska bara. Det går nog över...

 

Inte tigga. Världens enklaste att åtgärda, ge aldrig hunden något vid bordet så lär den sig inte tigga. Det gick ju bra.

 

Förutom dessa små petitesser så har vi verkligen lyckats med uppfostran av Aska. Hon hoppar bara lite på folk ibland när hon är lite för glad, ibland funkar inte inkallningen till 100%. Förutom det är hon helt och hållet lyckad. Dessutom fick hon godkänt på sina höfter förra veckan, bara en sån sak!

Så kort sagt så har vi inga principer när det gäller barnuppfostran, dels för att vi inte kommer att hålla dom och dels för att jag redan blir retad av folk (läs Johan) för att jag misslyckats med alla principer med Aska. Så ställ in er på att vi kommer få en ouppfostrad skitunge, för då kommer ni bara bli positivt överraskade.

 

 


Kommentarer
Postat av: agneta olin

Hej!

Jag tycker ni har lyckats bra med Aska, så det kommer säkert att gå lika bra med Alvar/Stina.

Aska kan ju charma vem som, man faller som en kägla.

kram

2010-03-22 @ 19:57:51
Postat av: johan

Jag lovar att vara samma fantastiska stöd och positivt inflytande på "Alvar-Stina" som jag varit för Aska så det kommer nog gå bra.



Med barn tar jag dock inte över förrän dom fyller 15. Innan har jag liksom inte så mycket att komma med. Lära sig fisa surt och prata osammanhängande kan hon/han göra av pappa.



Däremot när cosmon ska blandas, jordgubbar mixas till drinken, pojkproblem lösas och dejter ordnas då dyker jag in. Har redan en adept som står i Grebo-jorden och växer.



Det här kommer gå som smort, "inga konstigheter alls" (kommentar göras med Marlena Ernmans röst)



Tudilooo

2010-03-23 @ 18:58:15
Postat av: Maria

Det kommer att gå jättebra. Du har nog rätt - har man för mkt principer så känner man sig bara misslyckad om man inte lyckas hålla dem...



Lycka till, det är väl inte långt kvar nu



Kram Maria

2010-03-24 @ 10:46:46
Postat av: Elisabeth och Hector med co

Ha, ha fina bilder på Aska. Grattis till fina höfterna, jag visste väl det, bra gener.. Lycka till nu med förlossningen! Det ska bli spännande att höra vad det blir, Alvar eller Stina..

Hälsningar Elisabeth, pappa Hector och Otto med co.

2010-04-11 @ 16:29:15
URL: http://hundrum.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0