Släpp sorgen fri

Gråten. Sorgen. Smärtan. Mina vänner. Mina fiender. Ni som kommer när jag minst anar. Ni som kommer när ni är som minst välkomna. Ibland måste jag be er. Vänta. Sen. Håll er i schack en stund. Snälla. Vänta tills jag kommer i trygghet. I tryggheten där jag vågar släppa er fria. Då skall jag låta er härja fritt tills ni flyger igen.

Ibland är ni välkomna. Hjälper att lätta på trycket över bröstet. Löser upp klumpen i halsen. Förut skrämde ni mig. Det gör ni inte längre. Jag vet att ni inte kan göra mig mer illa. Ni kommer inte döda mig. För jag är starkare än er.  Och att vara stark, det är att våga släppa sorgen fri.

Kommentarer
Postat av: Catti

Vad fint skrivet.

kramkram

2010-11-05 @ 07:38:22
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: sARA

Du är stark vännen, fortsätt fighten!

/ Sara

2010-11-05 @ 11:39:35
Postat av: eva

Hej. Jag hittade in på din blogg via familjeliv, en slump kanske.

Jag ville bara ge er våra varmaste tankar & styrkekramar.

Ni har en underbart fin dotter. Så söt.



Hoppas ni får lite frid.

2010-11-05 @ 14:54:15
URL: http://evasjodin.blogg.se/
Postat av: Jossan

Du har en styrka ingen kommer kunna rubba på. kanske för en stund, men just bara för en stund!



Kramar

2010-11-05 @ 19:47:37
URL: http://anglaflikkan.blogg.se/
Postat av: SANDRA

Oj, vad hemskt att ni fått uppleva det värsta som en förälder kan hända!

Jag blir tårögd när du skriver om lilla Astrid,hoppas hon får ett fint liv där uppe, en massa vänner att leka med!

2010-11-13 @ 12:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0