Det närmar sig

Jag har mått bra en tid nu. Har haft så mycket att pyssla med i huset så jag har inte ens haft tid att känna efter. Men jag visste att det inte skulle vara för evigt. För nu närmar den sig. Årsdagen. På onsdag i nästa vecka är det ett år sedan vår dotter föddes och dog. Klumpen i magen växer sig större. Ångesten kommer krypande.

Hur gör man? Skall man fira sitt döda barns födelsedag? Hur man än gör blir det fel. Jag vill inte sörja hennes födelsedag. Inte heller fira hennes dödsdag. En ekvation som är omöjlig att lösa. Dagen kommer inte gå obemärkt förbi. Det vill jag ju inte heller. Även om det är skönt att stoppa huvudet i sanden.

Som om det inte vore nog med jäkelskap så fick vi missfall härom veckan. Vi som hoppades det var vår tur nu.

Kommentarer
Postat av: Morskan

Jag är helt säker på att det på samma dag går att fira Astrids födelse och sedan sörja hennes bortgång. För det var så det blev för henne och er.



Det är obeskrivligt sorgligt att det blev så - det borde aldrig få hända.



Jag är glad att ni provat på nytt och beklagar missfallet.



Mina varmaste tankar till er.



kramar

2011-04-12 @ 07:52:23
URL: http://morskan-irl.blogspot.com
Postat av: Catti

Vad ledsen jag blir över ert missfall men samtidigt glad att ni försöker igen. Ge inte upp.

Hoppas årsdagen blir så bra som den kan bli.

kramkram

2011-04-12 @ 08:01:44
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Maggan

Fina du, vill till att börja med ge dig en jättekram. Jag vet inte om det är rätt att ge tips på hur man ska göra. Det ni kommer göra är det som är rätt. Själv föddes vår son död i mars förra året och vi har precis tagit oss förbi hans första födelsedag tillika dödsdag. Men något som vi gjorde denna dag som kändes bra var att skicka upp en rislykta till himlen. Vi tittade även igenom alla foton på lillkillen. Det kändes bra för oss. Ni gör det som känns rätt för er och det är det som är rätt att göra. För när det gäller våra änglar finns inga facit men inte heller några rätt och fel. Många varma tankar till er. Beklagar ert missfall.

2011-04-12 @ 09:18:22
Postat av: Jossan

Årsdagen är jobbig, man vill så himla gärna göra "rätt". Men precis som Maggan skriver finns det inga rätt och fel, det är bara ni som kan bestämma vad som är rätt på Astrids dag.



Men jag tror att uppe i himlen hos våra Änglar där kommer det kalasas med både tårta, ballonger och massa paket!



Många kramar!!

2011-04-12 @ 18:02:47
URL: http://anglaflikkan.blogg.se/
Postat av: sussie

Vet precis vad du menar. Vi tänkte försöka ta dagen som den kommer och göra det vi tycker känns rätt just då. men ångesten kommer krypande nu! Tråkigt det som hände er! Håller alla tummar och tår för er skull! Massa kramar

2011-04-12 @ 18:21:10
Postat av: Niklas

Hej Vännen

Tänker på er och saknar er massor!!



Be Johan om en kram från mej

2011-04-12 @ 19:26:30
Postat av: Tina Olsson

Vilket fint hus ni får!!! Ni är så duktiga!

Jag blir så ledsen när jag läser om missfallet. Det var faktiskt er tur nu!!

Kram Tina.

2011-04-12 @ 23:42:22
Postat av: livets underverk

Vad duktiga ni är som gör allt invändigt i huset själva! Ledsen för er skull att ni skulle behöva gå igenom ett missfall, hoppas att ni orkar försöka snart igen. Stor kram till dig!

2011-04-13 @ 10:21:05
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com
Postat av: malin

Jättefint hus har ni byggt ihop!

Nja, gör hennes födelsedag till en egen dag och dödsdagen flyttar ni fram till en annan dag och fira den ordentligt- tårta o allt. ni är ändå föräldrar.

Hoppas på ett lillasyskon snart, er tur absolut.

2011-04-13 @ 17:47:42
Postat av: Kristina

Hej på er!

Vad ni jobbar och står i och fint blir det, måste kännas härligt att snart vara på plats. Det känns tråkigt att läsa att ni fått missfall, ni är värda att få ett syskon till Astrid. Vet tyvärr hur det känns och även känslan av när "årsdagen" närmar sig. Gör det till er dag, vi kommer att skicka några extra tankar den 20:e. Vi åker till USA den dagen så vi passar på att vinka till Astrid när vi flyger förbi.

Stor kram från oss och lycka till med allt.

Elias mamma och pappa

2011-04-13 @ 23:02:10
Postat av: sARA

Hejsan!

Som jag har tittat efter blogguppdatering och så missar jag två inlägg :(

Vad duktiga ni är som jobbar på så hårt, kommer bli perfekt med eget hus till sommaren.

Skit trist med missfallet, håller tummar och tår för er.

Hoppas att det blev en fin dag... Astrids dag!

Många tusen kramar från Sara

2011-04-16 @ 21:46:56
Postat av: annie

Beklagar missfallet, hoppas att er tur snart kommer och att Astrid får ett syskon. Tänker ofta på er och särskilt igår. Varma kramar /Annie

2011-04-21 @ 14:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0